Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-09-07 23:25:55 följande:
    Lanovia-GUUUUUUUUD vad gött det är att köpa något nytt, fixa håret och snacka lite med väninna ibland hörru! Och det är dig VÄL unt!Orkar? Vem har sagt att jag orkar? Släkten lär nog vilja gratta sambon alldeles oavsett vad jag känner för just då. men jag vill ju såklart att de ska komma. Det var skitlänge sedan alla hans var samlade, och hans syskon har ännu inte varit här, så det är verkligen på tiden nu när vi bott här ett år( fatta, ett ÅR har det gått nu!)Fast min tråddejt som är imorgon, den orkar jag verkligen! OOOOH vad kul det ska bli! EA kommer till mig och dessutom tre tjejer till från andra tråden (Vickan, Parnassia och Vänner) det blir fyra härliga kvinnor, tre bebisar och  en treåring. Plus min sambo och son då.Vi ska prata så jättemycket så ni bara inte...eller jo, ni anar nog

Ohh var roligt med trådträff!!! Det lär nog yttras ett o annat ord där ja...
    Hur många BTare har du nu träffat irl, Blommis?

• ingenjörsbruden

Altea: Jag är osså sugen att vara med på chokladbeställning till jul. Perfekt present till makens faster o till oss osså....hehehehe

Ni som har recept på mjölkfri-smörgåstårta.......skulle ni kunna vara gulliga o inboxa mig dem??
    Mamma är laktosintolerant....men äter gärna någon ostskiva ibland (?) så ja...ehhh....men formfranska funkar bra har jag lärt mig..... o majonäs är ju osså ok.....köper någon laktosfri-creme fraisch o gör någon röra till henne.
    Övriga smörgåstårtor köper jag..... Det blir en räk o laxtårta o så blir det nog en liten med skinka o ost.....det finns faktiskt personer som inte gillar räkor....men jag kännr inte många... systerdottern äter oftast allt...men inte räkor.....

Nu utredning:
    Sallad till smörgåstårtan? Jag tycker det är gott men maken tycker det är B.....vill höra fler röster!

Sen ska vi duka med rosa fjärilskonfetti o rosa-princess-servetter, ballonger o så blir det säkert någon girlang osså...

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2010-09-07 23:19:44 följande:
    Ikväll har jag pratat med en utav mina närmsta vänner i över en timme i telefon, båda har vi småbarn. HOn har 2 små knattar som kommit tätt, så tillfällena vi hinner/orkar prata är FÅ.SEdan har jag suttit här i 1½h nu ikväll.Hör ni vilken egokväll/dag jag haft.

Va härligt! O man MÅSTE unna sig kläder o hårfix!

Eg är egentid o sånt man unnar sig själv inte ego.....man mår ju jättemkt bättre av det o DET påverkar ju hela familjen....så pyssla om er! Det är för familjens bästa!

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-09-07 22:21:16 följande:
    Jag fick gå och läggamig med barn som vägrar somna... Fyyy vad jobbigt det är! Ville lite slänga henne i golvet en liten stund... Det har blivit helt hopplöst sen honbörjade sova på dagis. Honvägrar släppa taget om mig om ens en sekund och sen när honväl är bortdomnadochjag försökerlösriva mig, så vaknar hon igen och det börjar om igen... sen kl 19...

Näää men lilla E!

Busan är osså mammaklännig på kvällen......men vi kör samma nattningsrutiner som innan....hon får sova en stund i min famn innan hon får lägga sig i sin säng.....
    Men maken har börjat med att hon får lägga sig själv när hon behöver sova på dagen....lägger henne i hennes säng o lägger sig själv i sängen brevid....somnar efter 20-30 min....DET ska vi köra med som kvällsrutin sen i fortsättningen.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2010-09-07 22:37:51 följande:
    Appropå att lägga barn, igår fick våran tjej för första gången somna utan mig eller maken. Vi var iväg på varsin aktivitet, jag ammade innan jag gav mig av sedan gav min mamma henne välling och nattade henne. Gick jättebra, hon somnade så snällt för henne. Skönt att veta att vi kan vara borta om det är så.

Va skönt!

• ingenjörsbruden

Heloise skrev 2010-09-07 19:11:18 följande:
    Just nu har jag en lasagne i ugnen, det är antagligen världens bästa lasagne recept, det enda som gör det ännu bättre är lite vitlöksslungad broccoli, en fräsch sallad och ett enormt glas rödvin och så massor av parmesan *dregglar* Det ligger många års studier samt ett par år på restaurangskola och restaurangkök bakom det beslutet   Min inre ängel strider med min inre djävul, ska jag eller ska jag inte göra en kladdkaka? Djävul skriker högt jajajajajajajaja jag vill ha choklad!! Ängeln säger tänk på va du äter, inte föda ett monster socker-tjack barn, inte dra på dig grav.diabetes, inte moffa på kg som du inte behöver, du är tjock så det räcker! Just nu är det oavgjort och jag har tagit det mogna beslutet att vänta tills efter maten, är jag chokladsugen då så ger jag mig

De recepten får du hemskt gärna skicka till mig osså....*dreglar*

• ingenjörsbruden

Så många olika sorters smörgåstårta det finns!

Tack för att ni delat med er av era favoritsorter!

Aleta: hur menar du med smörgåstårta som smakar smör? Har lyckligtsvis inte råkat ut för det själv...så jag blev nyfiken!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-09-08 08:33:45 följande:
    Jag har föressten ett recept på en jättegod tonfiskröra och gröna ärter mosade och lite annat klet, till att ha mellan smörgåstårtebottnarna. Mums! Tyvärr har jag inte med mig det här på jobbet, annars hade jag mejlat över det.

DET lät ju gott...det kan man väl höfta lite...ska ju bara göra en port till mamma.....
    Bra tips.

Salladen tänkte jag mer som en grön sallad brevid med lite tomater o gurka.....grönsaker på smörgåstårtan tycker jag osså verkar onödigt...mera klet!

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-09-08 07:30:54 följande:
      Till smörgåstårta ska det bara vara smörgåstårta!Äntligen en utredning som engagerar mig

Hehehee!

• ingenjörsbruden

Ninnis: Hoppas "moffarn" hjälpte mot huvudvärken o att agilityn gick bra! Klart supermatten har en superhund (i marimekko-cape... )

Blev ju jättesugen på sötlakris nu.....tur här inte finns någon godisautomat!

Flamman: Guuud så tråkigt med porslinet o alla dina sparade saker....det går inte att ersätta....tänker själv på vad som skulle hända om datorn pajade.....måste bränna kopior på fotona o lägga i kassaskåpet!

Blommis: Hur hade ni det på BT-träffen?!?!?! Alldeles förfärligt trevlig o mysigt o alldeles alldeles underbart antar jag!

Villemoa o Heloise: Va mysigt med besök hos BM! Hoppas på bra mått för er båda!
    Villemoa....tänkte på det....min BM sa att man växer så  olika.....vissa har en bakåtlutad livmoder o då blir ju magen inte så jättestor....men din BM tänker kanske på att Moa var liten när hon föddes? Håller tummen för SF-värde MITT på kurvan!

Heloise: Härligt att Panzer följer med! Blir nog väldigt roligt för er båda! Försök spela in med videokamera....(jag spelade in med vår lilla digitalkamera...blev jättebra) o kul att ha sen!

Aleta: Ojojoj va ni har att fundera på.....tycker Heloises svar var bra "När gud stänger en dörr öppnar han ett fönster".....

Fru Bygg: Trist med inställd date...men ni verkade ha det rätt gott ändå....blev cheesekakan god? Blev väldigt sugen....den får vi göra i morgon på Busans födelsedag!

Fru Sy: Skönt att du fått förlängd sjukskrivning! Funkade akupunkturen? O bara ös ur dig!! Klart ni ska göra smörgåstårta i helgen!!! Det är väldigt gott o man kan variera i nästan all oändlighet.

Flammis: Duktiga lilla T som pluggar så duktigt! Låter som du haft en riktigt skön kväll!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans