Inlägg från: Rufsas |Visa alla inlägg
  • Rufsas

Brudskor i New York?

Definitivt klänning först tycker jag. Jag köpte både den och ringen när jag var i NYC förra året.

• Rufsas

Som du ser i mitt galleri är inte klänningen en typisk brudklänning utan av tunnare och skirare tyg. Den tog alltså inte så stor plats. Min klänningen kostade typ 2 700:- och ringen kostade 21 000:- (men är värderad till 43 000 . Köp så mycket du kan till bröllopet i USA! Det är SÅ mycket billigare och finare.

• Rufsas
    AnnC81 skrev 2010-08-18 09:18:41 följande:
     Rufas, har du några bra tips på vart man ska gå i NY? Vet du om The Bridal Buildning som var med i en av länkarna ovan är nåt bra?
    Nja, jag har inte så många tips mer än att jag köpte ringen via James Allen (jamesallen.com) och att jag var på David's Bridal och provade klänningar. Köpte dock min klänning från Nordstrom som dessvärre inte finns inne i NYC men det mesta går ju att beställa via nätet.

David's Bridal är för övrigt ett ganska bra ställe för att hitta prisvärda klänningar.

• Rufsas
    AnnC81 skrev 2010-08-18 09:48:07 följande:
      Oj, inget dåligt utbud av ringar! Finns de på manhattan? David's Bridal har jag också spanat in, klänning har jag ju dock redan... hade de mycket skor i butiken? Det verkar ju väldigt prisvärt på hemsidan iaf... funderar också på om man kan gå in i butiken utan att ha bokat tid, om man bara ska kolla på skor.. vet inte hur det där funkar. :P
    Alltså, jag beställde min på nätet och sen levererar dem till den adress du uppger. Nu var det ju så att jag bodde hos en kompis där så det var inga problem. Men kolla det med dem. De är hur trevliga som helst och väldigt serviceminded.

Vet inte om jag såg så många skor därinne men kolla annars i vanliga skoaffärer. Century21 är en favvobutik som har det mesta. Annars kan du gå in i princip vilken skoaffär som helst. Kolla bara så att du inte är i NYC över judisk helg eller högtid för då stänger typ halva stan - speciellt juvelerare men även Century21 stänger då.

• Rufsas
    AnnC81 skrev 2010-08-18 10:00:28 följande:
      Ah ok.. var det inte svårt med storlek och så när man inte fått prova innan.. jäkligt snygga ringar verkar de ha iaf :) Tack för dina tips, Century21 pratade vi lite om igår faktiskt när vi hade lite "NY-planering" :) Ska bli så kul att shoppa loss i shoppingens himmelrike! :D
    Min kompis som är därifrån (men numera bor i Sverige) åker dit var sjätte vecka för att jobba så hon försåg mig med en "ringprovare" som helt enkelt är ne plastsak där man enkelt kan se vilken amerikansk storlek man har. Det borde finnas hos svenska juvelerare också tror jag. Dessutom har James Allen 30 dagars returrätt och 60 dagars storleksbytesrätt.

Bara kul att ge tips även om jag inte minns allt från resan. Är bättre på att tipsa om restauranger. Social Stanton och Spice Market är två helt fantastiska ställen! Se dock till att boka långt i förväg om ni vill dit.

Svar på tråden Brudskor i New York?