Inlägg från: Plutten2010 |Visa alla inlägg
  • Plutten2010

Uppsalabrudar 2011

Fårävvör skrev 2010-08-23 16:57:13 följande:
    Hej! Vad roligt att ni vill stanna kvar och hjälpa oss bröllops-noobs lite! Jag har tänkt fixa vigselförrättare snart (borgerligt). Är det någon av er som har koll på dom borgerliga vigselförrättarna i Uppsala? Jag vet ju vilket telefonnummer jag ska ringa, så jag fiskar mer efter lite inside information så att säga! Förresten, bröllopsklänning. Jag har tänkt åka ut till Ingvors i norrtälje och till bröllopsgården i vittinge. Är det några av butikerna i Uppsala som ni rekommenderar (har inte vart inne i någon av dem än...)?

Jag rekommenderar annars att åka till Västerås som har två bra butiker. Jag köpte min klänning på Ruth´s och min vän som gifte sig för några veckor sen handlade på Ursulas. Vi är båda väldigt nöjda! =)

• Plutten2010

nyårsdagen skrev 2010-08-23 18:35:58 följande:
    Linaaa: Vad roligt att ni var nöjda. Jag har funderat på Cajsas kök, så jag kanske ska kontakta dem och diskutera förslag! Det är väl hög tid antar jag... Vi kommer troligtvis ha festen på Hantverksföreningens lokal på Nedre Slottsgatan. Jag tycker att det har varit lite svårt att hitta lokal som tar ca 90-100 gäster och där man kan ordna mycket själv (ta med eget vin osv). Vi kommer dock hyra in serveringspersonal samt städ. Men Hantverksföreningen känns helt ok och jag tycker att det är skönt att det är centralt. Vigseln ska vi isf ha på Slottsbiografen som ligger intill. Var hade ni er fest?   Förresten, är också nyfiken på att höra mer om kommunens vigselförrättare! :)

Vi hade Cajsas kök på Vårdsätra och är supernöjda med allt. Rekommenderar verkligen dem!

• Plutten2010

Vi hade Kajsa Fagerström och är supernöjda med alla bilder hon tog. Vi gifte oss i Dalby kyrka och tog våra bilder vid Uppsala-Näs kyrka, i Dalkarlskärret och vid Hammarskogs herrgåd. Vårdsätra är ju också vackert om ni vill ha bilder vid vattnet. 

• Plutten2010

Uppsalabrud 2011 skrev 2010-08-30 13:46:20 följande:
    Linaaa: Sorry, jag glömde svara på frågan. Vi har bestämt oss för Danmarks kyrka och kalmars nation. Deras lilla trädgård och festsal kommer att bli väldigt bra tror jag. Mitt inne i stan men en känsla av hemlig trädgård ändå :)Plutten: Kajsas bilder än fantastiskt vackra, men jag ser att hon inte erbjuder några heldagar för år 2011 vilket är jättesynd. Vi börjar också fundera på att anlita en kompis som inte är nära nog för att bjudas men kan ändå tänkas ställa upp på ett sånt här uppdrag.Kan man fotografera sig hursomhelst i Vårdsätras omgivningar?

Jaha, gör hon inte =( vad trist. Det visste jag faktiskt inte. Om ni har någon i närheten som tar bilder som ni är nöjda med så är det ju ett jättebra alternativ.

Man borde ju få fotograferas vart som helst på den allmänna delen. Om man vill närma sig själva sätesgården ska man nog stämma av med Evy som driver sätesgården först.. Å andra sidan kanske ni ska göra det ändå, bara för att vara på den säkra sidan..

Svar på tråden Uppsalabrudar 2011