Uppsalabrudar 2011
Hej! Ny i tråden! Har lusläst den gamla jättelånga Uppsalatråden och fått en massa bra tips. Hur långt har ni kommit i planeringen?
Hej! Ny i tråden! Har lusläst den gamla jättelånga Uppsalatråden och fått en massa bra tips. Hur långt har ni kommit i planeringen?
Förresten, vilka är ni som ska gifta er nästa år? :)
Vi gifter oss i Helga Trefaldigets kyrka, dessvärre är lokal inte ordnad än. Det verkar som någon "bridezilla" prelbokat upp alla stans centrala lokaler 3/9. Men än ger jag inte upp. Jag ska gifta mig om jag så ska slå upp ett partytält i slottsbacken ;)
När man läser den gamla långa 2009-tråden blir man ju lite lätt stressad :) Mycket att stå i. Än så länge är det mesta kvar för för vår del!
Vi gifter oss i Helga Trefaldigets kyrka, dessvärre är lokal inte ordnad än. Det verkar som någon "bridezilla" prelbokat upp alla stans centrala lokaler 3/9. Men än ger jag inte upp. Jag ska gifta mig om jag så ska slå upp ett partytält i slottsbacken ;)
När man läser den gamla långa 2009-tråden blir man ju lite lätt stressad :) Mycket att stå i. Än så länge är det mesta kvar för för vår del!
Vi har faktiskt kontaktat hantverksföreningen för festsalen men den var också prelbokad vårt datum. Men den var också lite dyr tycker jag med tanke på att man då ändå måste fixa städ, servering och mat. Ska ni ha fest i den lokalen? Vad har ni kvar att ordna?
Hoppsan, det blev visst lite dubbelt där! Sorry!
Jag tänkte nog kika i Vittinge så småningom också på klänning. Har ingen aning om hur jag vill att min klänning
Jag tänkte nog kika i Vittinge så småningom också på klänning. Har ingen aning om hur jag vill att min klänning ska se ut.
Jag är visst ingen stjärna på att citera och skriva inlägg. Återigen, förlåt för dubletter.
Lista:
Maj:
Fårävvör: 28 maj 2011 (Linnéträdgården + Eklundshof)
Juni:
Juli:
Augusti:
September:
eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref + ?)
Har ni valt något färgtema?
Färgtemat låter fint! Vi funderar på nåt med vinrött. Men får inte riktigt ihop det med andra färger (förutom vitt). Hm.
Nu har vi iaf prelbokat en lokal även om det inte är den vi allra helst skulle vilja ha. Men nu behöver jag inte stressa ihjäl mig iaf.
Ett alternativ är absolut en shysst kostym som kan användas många gånger efteråt. Känner jag min karl rätt kommer han kika på Jaber mode efter märkeskostymer.
Då den här tråden stängs inom kort har jag startat en ny: