Uppsalabrudar 2011
Sörön: va roligt! Jag ser verkligen fram emot imorrn! =)
Sörön: va roligt! Jag ser verkligen fram emot imorrn! =)
Eftersom jag har noll koll på hur dyra olika märken är, vilken prisklass ligger Garamaj på ungefär? Var inne på deras hemsida och gillade ganska många...
När jag var där i helgen såg jag en rea-klänning som kostade 1400 (lång, riktig brudklänning men endast det exemplaret hon hade inne). De ordinarie klänningarna började på ca 2900 tror jag. Den dyraste jag provade kostade 4500, men kan tänka mig att det fanns några stycken som kostade lite mer än så. Så det Sörön säger stämmer nog.
Igår var jag och provade fler brudklänningar! Det blev Lillys butik i stockholm denna gången och vilken skillnad i kvalitet det var gentemot Nixa..! Men då kostade ju också den dyraste Nixa jag proade 4500 och den billigaste Lilly 5700... Hittade två klänningar jag helst skulle vilja klona, gillade modellen på den ena och broderierna på den andra! Om man hänger dem brevid varandra ett tag, vem vet vad som händer?! Det kanske ploppar ut en lite tärnklänning som växer till sig? =)
I alla fall, ska vidare till Vittinge på söndag och prova fler och har hittat säker 6-7 klänningar på hennes sida som känns lovande. *håller tummarna*
vi gifter oss 28 maj i orangeriet i Linnéträdgården och har festen på eklundshof.
Hittade (och köpte) min klänning idag!!! Tror jag provade 12 klänningar i Vittinge, men det slutade med att jag bestämde mig för den första jag provade! Så nu ska jag bara hitta ett par skor också så att hon kan börja lägga upp klänningen. Är rädd för att det blir knepigare att hitta skor än klänning, vart hittar man brudskor till en tjej som har smala 36or egentligen?
I alla fall: här är en länk till klänningen om nån är nyfiken =)
www.lilly.dk/Default.aspx&GroupID=GROUP67
Jag tror att min är samma iaf, men den här finns under 2011or, och min skulle vara en 2010a (och i ivory), därför fick jag 40% rabatt på den! =D
Nu ska vi bara hitta kostym till fästisen också, men jag vet inte ens vart vi ska börja leta...
Så, nu har jag en bild på brudklänningen i galleriet!
Kokajo: Jag vet faktiskt inte, dina skor var nog tillräckligt brudiga egentligen. Jag har små, taniga fötter som det är lite svårt att hitta finskor som stannar kvar på fötterna ordentligt! Men jag köpte ett par finskor i en dansbutik förra hösten, och de är nog de mest bekväma skor jag haft nånsin!
Så jag ska titta lite i brudbutikerna och dansbutiken här i stan, men om jag inte hittar något där funderar jag på att åka till Örebro och kolla. Dansshoppen ligger där, och de hade jättemånga brudskor på sin hemsida!
Välkommen Rödarosenblad! Hur långt har ni kommit i planeringen än så länge?
Ska vi göra en lista kanske?
Fårävvör: 28 maj 2011 (Linnéträdgården + Eklundshof)
men ja, jag var nöjd med butiken. Eller, butik och butik, hon har alla klänningar på övervåningen i mangårdbyggnaden på en gård :) Men eftersom hon inte har några specifika öppettider utan man bokar en tid gör det att man är själv i butiken och kan komma dit på en söndag Tyckte att hon hade ett ganska brett spektrum av klänningar, men oftast bara en eller två storlekar per klänning.
Vi har inte valt något färgtema och det är inget som känns sådär klockrent heller... Jag vill gärna ha pioner i brudbuketten, men har inte bestämt mig för rosa eller röda. Borde kanske prata med en florist om det... Sambon har heller inte hittat sina kläder än (och vet inte om han vill ha någon särskild färg på tex väst eller plastrong)
Jag tror att jag lutar mer åt rosa än röda pioner nu när jag funderar lite på det. Vad kan man mer har för färg till vitt och en lite ljusare rosa? Bladgrönt kanske? Fast det där är ju absolut inte färger som sambon passar i! Oj, vilka problem man kan ha
Jag har ingen aning om vilken florist vi ska köpa från. Bor ganska nära blomsterhallen, men har inte varit nöjd med dom senaste gångerna jag har köpt bukett där... Funderar på att kolla med blomsterlandet och så några nere i stan.
Mrir: jag har tänkt att gå dit, men inte hunnit än... Men snart så!
VAd ska era m2bs ha på sig på bröllopet? Min har bestämt sig för kostym (en lite bättre som han kan använda även efter bröllopet) men vi vet inte vart vi ska börja leta eftersom hans kroppsform inte riktigt är som alla andras (tänkt bredaxlad men smal för övrigt).
såg på nätet att både Bergmans, Mäster Arnes och Drömer (på dag hammarsköldvägen) kan göra måttsydda kostymer, men det känns lite mastigt att börja med det utan att titta på konfektionssydda först...
Hur gör ni?