Inlägg från: vittochsilver |Visa alla inlägg
  • vittochsilver

Boråsbrudar 2011

Hej Boråsbrudar!

Jag hoppar in här, har ganska nyss börjat planera vårt bröllop som går av stapeln den 18 juni! Har postat inbjudningskorten idag, skönt att ha det gjort Glad

Undrar om någon har några bra förslag på lekar eller tidsfördriv, efter vigseln ska vi ta våra bröllopsfoton vilket gör att det blir lite "dötid" för gästerna. Tänkte bjuda på lite snittar men tänkte även kanske att de skulle gå typ en tipspromenad (med frågor om oss). Vad tycker ni? Förslag?

• vittochsilver
    A6 vis skrev 2011-02-21 14:40:30 följande:
    Jag köpte min klänning där. Hon som jobbar där är en särkild person men hon har jätte fint ordning och kan klänningar. Jag hade varit några affärer i GBG och blev så dåligt bemöt där så jag beställde tid hos henne och fick all hjälp jag ville ha. men ta med pengar om du fastnar för någon....
    Var menar du? Köpte du den på Isabellas eller på Ringheims? Jag har inte börjat kolla på klänning än, borde väl vara dags antar jag efter att ha läst att alla ni redan fixat det för typ ett halvår sedan.... :)
  • vittochsilver

Har ni något bra tips på hur man kan göra nåt kul när gästerna ska hitta sin bordsplacering? Istället för att bara ha en "karta" på väggen med bordsplaceringen kan man kanske göra något annat?

• vittochsilver
    Aasa81 skrev 2011-03-13 09:42:33 följande:
    Vi har bokat Eva quirbach från Göteborg som fotograf. Blommor lutar åt att det blir buketten, men transport vet vi inte. Är ca 2 mil mellan kyrkan och festlokalen, så en bil av ngt slag måste fixas...men det löser sig nog:) Närmast känns bokning av frisör och solist till kyrkan viktigast. Vet inte om man är ute i god tid, eller om det börjar bli bråttom. Vi gifter oss i Juli. Var kommer ni förresten att köpa bröllopstårtan? Vi har förälskat oss i enportionsbitar av moussetårta. Tänkte bokat Gullkragen, men de har semesterstängt då vi ska gifta oss:(
    Vi har också Eva Quirbach som fotograf :)
    Buketten kommer min väninna göra, hon är florist. Köper några buntar med vita blommor (rosor tror jag) så får hon sätta ihop något fint.
    Transport fixar min karls kompis, han har en gammal fin vit amerikanare :)
    Problemet nu är klänningen, har provat en del men kan inte bestämma mig! Har en som jag föll för men vet inte om jag ska leta vidare eller inte... ååå beslutsångest! :)
  • vittochsilver
    Aasa81 skrev 2011-03-14 18:33:59 följande:
    Vad roligt att vi har samma fotograf! :)

När gifter ni er?
    Har ni träffat henne och diskuterat fotograferingen? Vi har bara haft mailkontakt än så länge. Men hon verkar bra.
    Har ni funderat ngt över vart ni vill hålla fotograferingen?
    Vi gifter oss den 18 juni i Olsfors kyrka. Vi träffade henne när vi bokade, men har inte varit där och diskuterat fotograferingen än. Vi ska dit om två veckor och bestämma nåt. Vi kommer vara vid kyrkan och vid bygdegården tror jag, får se vad hon säger när vi träffas. Då skulle vi kolla på andras bbröllopsfoton så då kanske man får lite idéer :)
  • vittochsilver

Vad ska ni ha för frisyr tjejer? Jag funderar på att ha en sk "bird cage", såg foton på Emma Anderssons bröllop och blev lite inspirerad :)

• vittochsilver

Har ni några förslag på valslåt? Har noll koll känner jag... :)

• vittochsilver

Nu sitter jag och funderar vad vi ska ha för låt när vi går ut ur kyrkan, några förslag är:

Vilken härlig dag - Ted Gärdestad
    Crazy in love - Jill Johnson
    Underbart - Calle Moreus & Orsa Spelmän
    I´ve got a feeling - Black eyed peas

Vad tycker ni? Andra förslag?

Svar på tråden Boråsbrudar 2011