Inlägg från: Sarkastisk ljubicica |Visa alla inlägg
  • Sarkastisk ljubicica

Boråsbrudar 2011

Hej.
    Tänkte ansluta mig till er. Ska gifta mig i Kinna, men pojkvännen bor i Borås, så förberedelserna blir nog där.

Har ni börjat kolla på fotografer och kameramän? Skulle vilja ha någon som ej är för dyr :)

• Sarkastisk ljubicica

Hej.
    Jag hänger på tråden.
    Vi planerar bröllop i Kinna (inte Borås, men nära:)) den 14 maj.
    Vi har hunnit boka lokal (Hembygdsgården i Mariebergsparken), fotograf, kameraman, band, transport och vigselförättare.
    Min klänning snubblade jag på när jag var inne på Brides&Beuties och kollade runt, så nu är den också köpt!!!! Min ringen är  också Avklarad (hittade den på Albrekts outlet i Dalsjöfors och fick den för 1500 kr billigare!!!!). Vi väntar med att beställa hans tills vi har råd (vi är fattiga syudenter :))
    De känns så skönt att flera av de "stora" sakerna är fixade, men jag är så orolig över injudningskorten, som vi ska göra själva. Är helt hopplös med allt som är praktiskt!
    Nu längtar jag tills inbjudningskorten är skickade,så jag sklipper det orosmomenten, man vill ju att de ska se fina ut...
    Jag är också lite fundersam över vårt färgtema. Vi tänkte ha vitt, silver och fuschia. Är osäker om det är en fin färgkompination och om den passar för ett vårbröllop. Vad tycker ni??

Kram, Amela

• Sarkastisk ljubicica

AnnC81 skrev 2010-11-06 08:20:49 följande:

Själva har vi köpt dubbelvikta A6 kort i pärlvitt (eller vad färgen heter, det glänser lite) och ska skriva ut de på vår färgskrivare hemma.
    Har själv funderat på att göra samma sak. Vi har också köpt dubbelvikt kort, men jag har inte vågat skiva ut på dem. Har varit rädd för att de ska bli "skrynkliga", men det kankse de inte blir?
  • Sarkastisk ljubicica

Så nu är äntligen bandet bokat, alla papper inlämnade till Saktteverket, bordsplaceringen fixad, ringarna köpta, servetterna avklarade, boende till gästerna är fixat, transport är ordnat och vigselförättare är bokad. Hann med mycket förra veckan :)

Hälften av inbjudningskorten är äntligen ute. Vi tänkte vänta med att skicka ut till dem som born nära tills vi vet hur många av dem som bor längre bort som inte kommer att komma, så att vi kan fylla på gästlistan mer om många inte kan komma.

Och hälften av dekorationen är köpt. Har så dåligt med ideer till dekorationen. Vi ska ha vigsel ute, i praken bredivd festlokalen (om det är fint väder), men har ingen aning hur vi ska dekorera platsen, förutom att vi ska hänga ballonger i träden. Någon som ha några förslag?

Det känns så konstigt nu, de e mindre än 3 månader kvar och jag har knappt nått att göra eftersom jag är så fantasilös när det gäller dekoration. O ja har ingen aning om hur jag ska verkställa alla bilder jag hittar som inspiration. De ser så fint ut på bilderna, men jag vet ej hur jag ska få till de där små sakerna i verkligheten :(.

• Sarkastisk ljubicica
    Fossing77 skrev 2011-02-22 11:02:13 följande:
    Sarkastisk ljubicica - Kolla den här tråden. Massor med fina dekorbilder och inspiration för både för inomhus och utomhusdekorationer. :)

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3905217.html

Härligt att så mycket är fixat med. :)
    TACK!! Hur kunde jag missat den tråden?!?
  • Sarkastisk ljubicica
    Fossing77 skrev 2011-02-23 08:14:33 följande:
    För det finns en miljon trådar här? ;) Hi hi! Ibland stirrar man sig ju blind på skärmen :)
    De har du helt rätt i! Grattis till vinnarbilden!!! :)
  • Sarkastisk ljubicica

Hur gör ni med era buketter?? Var kommer ni köpa dem och hur mycket betalar ni för dem?
    Jag har inte beställt min än. Tycker att det är för dyrt att ge 1000-2000kr för en bukett blommor. Vet ej riktigt hur jag ska göra. Funderar på att göra den själv, men vet ej om jag vågar.

• Sarkastisk ljubicica
    Fossing77 skrev 2011-02-27 23:34:33 följande:
    Beror ju lite på vad man vill ha. I november kan man ju inte gå ut och plocka nåt fint direkt, men jag ska bara ha en enkel med rosor och lite grönt... Men en tusenlapp får man nog räkna med. Ska gå till Dalsjöfors trädgård och se vad de tar för min bukett. De är superduktiga. Sån här vill jag ha:

En sån form vill jag också ha på min bukett, men jag ska ha rosa och vita blommor. Skulle det kanske bli billigare om man gick till floristen dagen innan och valde ut blommor bland desom de redan har och be dem fixa en bukett av dem? (Ifall de har tid)?
  • Sarkastisk ljubicica
    missemmz skrev 2011-02-27 19:56:06 följande:
    Nu har jag varit på Isa-bellas... Som någon tidigare nämnde är det verkligen ingen hit. Vad besviken jag blev! Vart har/ska ni köpt era brudklänningar? Snälla, tipsa, jag känner mig vilsen.
    Jeg köpte min på Brides&Beuties. Köpte den första klänningen jag prövade där, för den var precis vad jag ville ha, en lite annorlunda klänning utan släp och en massa detaljer :). Personalen var jättetrevliga och de hade massor med fina klänningar.
  • Sarkastisk ljubicica

I övermorrn händer det!!!! Då gifter VI oss!

Imorgon ska vi dekorera salen och fixa alla saker!
    Längtar extremt mycket till det!

SPÄNNANDE ;)

• Sarkastisk ljubicica

Nu är jag gift! Vi gifte oss i Kinna, i MAriebergsparken. De var helt fantastiskt! Vill bara rekommendera Rammefors konditori för er som inte har beställt bröllopstårta än. Vi beställde en moussetårta med chokladbottnar och smak av vit choklad och hallon. Den var himmelskt GOD, tog slut på bara några minuter, även folk som aldrig äter tårta åt av den!

Lycka till på lördag AnnC81!

Svar på tråden Boråsbrudar 2011