Inlägg från: Fossing77 |Visa alla inlägg
  • Fossing77

Boråsbrudar 2011

Jag hoppar in! :)

Vi kommer gifta oss i Caroli kyrka 11-11-11 kl 17. :)
    Ska göra håret på Vivåga där jag klipper mig vanligtvis, sminket gör en kompis som är utbildad makeup artist, blommorna blir nog från Hjärterum tror jag. Vet vad jag vill ha för bukett, en variant på en dom gjort tidigare. Dock inte kollat priset än. Så det kanske ändrar sig. ;)

Kul att det finns fler boråsare här. :)

• Fossing77

wedbergs :) dom har bra priser i vanliga fall.. berätta gärna vad de tar för buketten sen :) jag är ute efter nåt i den här stilen.

• Fossing77

om man kollar deras blogg kan man hitta fler olika bröllop de gjort, både med dekor, dukning och buketter... www.hjarterum.net :)

• Fossing77

Här är min klänning :) fyndad på Lillys rea, 3900 kr istället för 6500 :)

• Fossing77

Kanske skulle lägga in bilden med.. haha! har både klänningen och den slöjan :)

• Fossing77

Tack! Den här kändes lagom prinsessig ;) Ingen bakelse, men ändå lite extra :)

• Fossing77

Funderade på Ella, men det blev Grand till slut :)

• Fossing77
    ChMa skrev 2011-01-09 20:15:39 följande:
    Jag och fästmannen gifter oss i augusti och det slog mig idag att det inte är så lång tid kvar, 2011-08-20 =)
    Vi har kommit lite halv långt i våra planer. Klänningen köpte jag i Blidsberg utanför Ulricehamn. HIttade en på nätet jag ville ha och de hade en nästan exakt likadan för halva priset =) Ring och fotograf är det som vi håller på att leta efter nu och har fastnat för en ring men den är tyvärr för dyr =( Någon som vet hur länge Hedens guld hade 25 % på Schalins? Är nämligen en sådan jag fastnat för =P
    Inte så länge till tror jag.. läste en annan tråd här där någon hade exakta datum, men det var nog inte mer än nån vecka kvar på kampanjen... skynda fynda gumman! ;) annars finns schalins här i d-fors på hedbergs ;)
  • Fossing77

Annars kan man ta vilken design man vill till en bra guldsmed så kan han göra en kopia :) Kompisen rekommenderar Guldsmedjan i Borås, han är tydligen jätteduktig.

• Fossing77

Vi har nu bestämt oss för titanringar :) Vansinnigt mycket mer praktiskt än vitguld, och i slutändan är vi praktiska typer ;)

Eftersom vi har "tillfälliga" förlovningsringar av silver så kommer vi byta ut även dessa mot titan. Så det här blir min förlovningsring. Titan, 4 mm bred, 2 mm tjock, plan och blankpolerad.

Det här blir  min vigselring. Titan och mellan 7-9 briljantslipade diamanter. Inte riktigt bestämt hur många eller hur stora de blir. Dock blir ringen nog 4 mm bred även den och 2 mm tjock (för att stenarna ska få plats på djupet). Calle ska bara ha en ring. För våra tre ringar får vi betala ca 12000 på den sidan vi har kollat på, men vi håller på och kontaktar guldsmeder med för att få se om de kan matcha priset. :)

Har idag betalat mina organzapåsar från eBay och det gick loss på fasliga 55 kr inklusive frakt. 55 öre/påse är inte helt illa. ;)

Har även hittat mina brudskor! Eller ja..har beställt dem för att se om de går att gå i och om de passar. Tror dock att det blir bra. :) Wildflower Cascada heter de. Måste ju ha nåt som klarar novemberkylan. :)

Full fart framåt! ;)
Svar på tråden Boråsbrudar 2011