Inlägg från: chriss82 |Visa alla inlägg
  • chriss82

Boråsbrudar 2011

Angående blommor har jag fått tipset att Blomsterdesign på Trandared är bra och även Villastadens blommor. Men har inte börjat kika än, så jag vet inte.

Håller för fullt på med våra inbjudningar. Fy vad jag har ägnat mycket tid åt hur de ska se ut. Nästan så jag önskar jag hade beställt färdiga. Men nu är papper, band o stämpel inköpt. Hoppas det färdiga reslutatet blir bra. Ska köra på samma design till festprogram.

Vad händer mer...... Har börjat spana på ringar. Skrev ju i din andra tråd RockTroll om Solvind. SÅ fin ring. Var inne o provade den och föll direkt. Men ska bege mig till guldsmedjan o se vad de har att erbjuda. Hade varit kul o designa sin egen ring.
    Den 17/1 öppnar brudbutiken på Brämhult igen. Har längtat efter att få åka dit igen och prova fler klänningar. Har sett en på Nixas hemsida som jag tycker mycket om. Hoppas hon har den hemma så jag får prova den.

Fossing: Superfin bukett. Hjärterum ska läggas till listan vilka butiker jag ska besöka.

• chriss82

Modellen på klänningen heter Nixa 10513. Vilken gillar du?

• chriss82

Vi har  bokat Ellagården.

Var på Hedens Guld i Göteborg igår och tittade på Solvind. De har 25 % rabatt nu på Schalins ringar så den skulle kosta 10300 kr. Runt 13000 ordinariepris. De som äger butiken har designat en ring som är väldigt lik Solvind, men lite nättare och med 2 extra stenar på sidan. Eftersom dom gjort designen, kostar den ca 9200 kr (minns inte exakt). Man betalar inget extra bara för det är ett visst märke. Priset är ett erbjudande de har fram till mitten av februari. Annars kostar den 10100 kr. Infogar bild på den. Tänkte lite på dig RockTroll :)

• chriss82

Jag pratade med Andreas på Ellagården idag och han sa inget konstigt utan bokade in oss för nya möten. Borde ju ha sagt nåt om det va nåt som inte stämde??

• chriss82

Jag ringde idag och han svarade på sitt direktnr. Han hade nog varit långledig för han sa att svar på vårt mail som jag skickade för 1 vecka sedan låg i hans "att göra hög". Skickade ett mail nu precis och frågade hur det ligger till. Har han inte svarat imorgon så ringer jag igen.

• chriss82

Fick snabbt svar på mitt mail.

Så här skrev han, detta är ett utdrag.....

" Du är felinformerad. Ellagården gick i konkurs 2008, det var tiden innan vi som jobbar på Ellagården nu.
    Under 2010 har vi genomfört en rekonstruktion, men det är inte samma sak. Så nej, då borde jag ha känt till det!"
  • chriss82

Så roligt att läsa om alla som kommit igång ordentligt =)

Lägesrapport här hemma:
    Har bestämt att jag ska få min klänning sydd av en sömmerska. Hon är väldigt duktig och det måste inte bli så dyrt. Helt upp till mig vilka tyger jag använder. Fast jag ska kolla en sista gång i Gbg nästa helg.

Nästa helg ska jag till göteborg och köpa mina ringar. Har två jag velar mellan, så mamma o syster ska få hjälpa mig med det svåra beslutet. Affären har erbjudande på min favvoring till 14/2 + att de hade en jättefin ring till på erbjudande, så passar på.

På lördag har jag samlat några vänner, för då ska inbjudningarna bli klara. Sen skickas de nästa vecka.

Tårta och blommor är nästa sak att ta tag i.

Mycket har hänt senaste tiden. Har fått nytt jobb, och vi har köpt HUS!!!! Helt galet att allt kommer på samma gång. Läser även en kurs på högskolan, samtidigt som jag jobbar 100 %. Puh....

• chriss82

Glömde skriva att vi inte får den präst vi önskat. Blev lite ledsen för det. Han ringde precis att han inte kunde. Nu får vi en jag aldrig hört talas om innan. Men får hoppas hon är bra.....

• chriss82

Nu är äntligen inbjudningarna utskickade. Fått flera positiva sms o samtal, som tycker det ska bli superkul att gå på bröllop.
    Beställde ringen i lördags. Byter till vitguld. Det blir en slät ring som förlovningsring och vigselringen är den till vänster. (Med diamanten som "står ut" lite... Känns jättebra!

Hur går det för er andra?

• chriss82

AnnC81
    Vi ska också till Gullkragen o se vad dom har. Det var budgivning på huset, men eftersom budgivningen startade en bra bit under utg.priset så la vi bara 50 tusen över utg.pris.
    Duktig du är som gått ner 7 kg o att klänningen sitter bra :) 

• chriss82

Fotograf: Jeanette Lyckviken
    Florist: Vet ej, men ska kolla Blomsterdesign på Trandared
    Transport: Letar för fullt. Men vill absolut inte lägga flera tusen på det.

• chriss82

Grattis Sarkastisk ljubicia till gifemålet! Och stort lycka till med bröllopet på lördag AnnC81.

Själv gifter jag mig nästa lördag, 28 maj. Sitter o "sliter" med festprogram nu. Har en snäll granne som ska trycka det åt oss.
    Klänningen är äntligen hemma och SÅÅÅ fin. Har varit många turer hos sömmerskan o gjort provningar och ändringar för att jag ska bli helt nöjd. Provuppsättningen blev också super. Längtar verkligen nu =)

När vi var o övade med prästen igår fick jag rysningar i hela kroppen. Vi övade hur vi ska stå när vi håller ringen och säger löftena till varandra. Shit va jag kommer va nervös då. Säkert lipa en skvätt också.....

Nästa steg är att göra klar gästboken, detaljer i dukningen och så festprogrammet då. Sen lite småsaker som att köpa vattenfast mascara, örhängen och en tur för att kolla rosorna till min bukett. Varje dag är det något som måste göras.

• chriss82

Imorgon är det den stora dagen. Vaknade tidigt idag och kunde absolut inte somna om. Min dotter har sovit oroligt så jag har blivit väckt många gånger. Tänker mycket på allt just nu och det har börjat bli ganska nervöst.

Idag är jag ledig från jobbet, fast har massor på schemat. Ska bla fixa till mig med färg o form av ögonbryn och göra naglarna. Sen iväg o träffa barnvakten och bestämma allt kring det, sen upp till Ellagården och lägga en hand på dukningen och kolla ljud o blid. Hämta ringarna idag också. Synd att glömma dom ;) Ska även försöka hitta ett fint paraply så man är förberedd om det skulle komma en skur när vi går ut från kyrkan.

Måste ju prova klänningen en gång till bara för att se så allt fortfarande sitter som det ska :)

Längtar så mycket till imorgon. Den dagen jag har planerat så länge. Lite mer än 11 månader sedan jag friade en solig dag i juni. Imorgon blir jag FRU :D

• chriss82

Åhhh vilken perfekt dag vi hade igår. Helt magiskt. Håller med föregående att det var kallt att fotas ute. Men vi hade uppehåll och befann oss på Rya åsar och sen på Ellagården, så det blåste inte iaf. Vigsel och fest va över våra förväntningar. Natten tillbringade även vi på Grand. Tydligen många brudpar där inatt. Njöt av den goda frukosten i lugn och ro innan vi åkte hem.

Jag är så lycklig och glad att vi fick en minnesvärd dag och jag kände mig verkligen som en prinsessa :)

Svar på tråden Boråsbrudar 2011