Inlägg från: Fossing77 |Visa alla inlägg
  • Fossing77

Boråsbrudar 2011

AnnC81 skrev 2011-01-10 10:51:13 följande:

Snyggt!
    Så du fick igång Paypal kontot också, bra jobbat :)

21 maj 2011
    Ha ha! Ja jösses! Min verifieringskod på kortet kom inte upp på min internetbank förrän idag, men det var fasen toksmidigt att betala med. Att jag inte skaffat sånt innan... Nu får eBay passa sig... ;)
  • Fossing77
    XenaK skrev 2011-01-17 12:23:51 följande:
    Någon som har tips på en rolig eller anorlunda bil i Boråsområdet?
    Vill helst inte åka raggarbil även om det skulle vara enkelt att få tag på..
    www.bfm.nu/boras.htm

Kollaqr här :)
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-01-17 12:33:45 följande:
    Allt bara krånglar...
    Här har det hänt mycket men inte så roliga saker...
    Känns som att ge upp bröllop 6 aug är nära!
    Men det är bara att ta nya tag letar just nu efter ny lokal och nytt bageri!
    Någon här som vet ett bageri som gör moussetårtor?
    Sambon försöker peppa mig...
    Nämen! Det där låter inget vidare. Hoppas det vänder snart. :)
    Vilken lokal och bageri hade ni hoppats på? Jag har mejlat runt till bagerier här i Borås som har hemsida men inte fått svar från någon alls, vilket jag tycker verkar jätteskumt. Gullkragen har en länk med sina moussetårtor, som verkar väldigt goda. :) Man kanske måste ta sig dit ner och prata med dem.
  • Fossing77

hehe... du var snäppet snabbare Ann ;)

kul att inbjudningarna är ute, spännande!!

• Fossing77
    Piilan skrev 2011-01-17 12:49:24 följande:
    nej det kan man lugnt säga...
    Vi skulle vara på Ellagården men det stod i bt att de begärt likvidation och de har inte svarat på mina mail... så jag vågar inte chansa på dem... det var ju där vi ville ha vår bröllopsfest men det känns för osäkert!
    Gullkragen är den som klart har bäst tårtor i staden och vi skulle bäställt därifrån vilket var bestämt sedan länge men då har de semesterstängt just när vi ska gifta oss otur ala otur!!!
    Vi vill ha ett ställe där de fixar mat, dukning dvs rubbet! gärna lite speciell miljö ex lantligt eller så svårt att förklara!
    Vart ska ni vara?
    Men fy vad tråkigt!! Hoppas verkligen det löser sig! Har ni kollat på Torpa stenhus eller Hofsnäs herrgård? De ligger ju sååå vackert och fixar ju allt om man vill. Det beror ju så klart på hur långt från stan ni kan tänka er att vara.
    Jag har övergått till att kolla tårtor i Gbg faktiskt. Smått dyrare, men de verkar väldigt serviceminded. Vi har ju dock släkt där som kan hämta upp och ta med tårtan hit på stora dagen, så det underlättar ju.
  • Fossing77

vi är på Grand. Oxå centralt, men både prisvärt och seriöst :)

• Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-01-17 13:14:27 följande:
    Oj, men det var väl fler här inne som skulle vara på Ellagården??
    Går det inte att ringa till de? Förstår att det känns osäkert i vilket fall!
    Jag kan också rekommendera Hofsnäs, var på bröllopsfest där förrförra sommaren och det var jättefint!
    Sen hittade jag ett annat ställe när jag höll på att leta som mest själv www.valakursgard.se/brollop_fest har ingen aning om hur det är där och ligger visserligen också lite utanför Borås, men det såg lite mysigt ut! Eller Yxhammargården då, inte så lantligt kanske men verkar fint...
    Vi ska vara på Restaurang Balder vid högskolan, vi ska fixa allt själva och det ligger centralt så helt tvärtemot era önskemål ;)
    Vilken osis med Gullbergs.. men det måste väl finnas fler som gör moussetårtor i Borås.. ring runt till några konditorier och kolla?
    21 maj 2011
    Här försökte jag snoka på din profil, men vilket fint meddelande det dök upp då! "du är oinbjuden till denna profil" haha! Förstår ju vad som menas, men det lät så argt ;)
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-01-17 13:24:27 följande:
    Jag vet vi köper alla våra tårtor där deras mousse
    tårtor är helt underbara...
    Ni har inte pratat med dem? Kollat om någon kanske råkar vara i närheten på er dag och kan göra ett undantag och baka er tårta? Ibland är ju folk faktiskt snälla.. :)
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-01-17 13:27:28 följande:
    Har kollat på Grand!  ska dit på tors för visning...vilken sal ska ni vara i?
    Ja, oj vad kan den heta... Det är lokalen längst in på tredje våningen med stora fönster ut mot Viskan och korsningen vid Sven Eriksson-gymnasiet... Man går till vänster om receptionsbordet på den våningen..Det ser ju så där ut med blå heltäckningsmatta a la finlandsfärja, men med dukning och bord så blir det kanon. :) Har ni fått offert från dem? Med menyalternativ å så? Har en om du vill se annars...
  • Fossing77

Supertråkigt med tårtan ju....

Svar på tråden Boråsbrudar 2011