![Tinzi](/bundles/flmuser/images/ingenbild_th_bt.gif)
-
Uscha vad jobbigt! Save the date är verkligen inte min grejj (kostsamt också till 100 gäster) men vi gör nog som så att vi skickar ut vanlig inbjudan m. en tid till de långväga 6 mån innan (ev får vi ändra den tiden sen bara då vet de dag iaf tänker jag! Sen skickar vi ut inbjudningarna i Sverige 3 månader innan när vi fått bekräftat. Har jag fattat rätt då? man får bekräftat 3 mån innan en tid samt vigselförättare lr bara tiden?AnnC81 skrev 2011-04-20 14:52:08 följande:I så fall skulle jag börjat med att skicka ut save-the-date kort, bara så de kan boka upp de datumet samt flyg/hotell med mera, sen när ni vet tiden skickar ni ut de riktiga inbjudningarna :)
-
Oki, toppen! tack :)Loche skrev 2011-04-21 07:28:18 följande:Man får veta vilken vigselförättare det blir åxå, dom har ett schema med olika veckor, så det kan du fråga om, om de inte säger nåt om vem det blir.
-
Ville bara säga till er som ej bokat fotograf att vi hittat en jätte duktig & prisvärd tycker vi.
http://www.percka.se/ -
Oki, vad kul! Då har ni träffat honom? Det har inte jag är ju 1 år kvar :) Fick du ett bra pris?Fossing77 skrev 2011-04-30 21:46:44 följande:samma som vi bokat :) han är supertrevlig!
-
Oki, typ samma som oss då, 25 bilder, 3500:- inga 15 lågupplösta bara :( vigseln, samt 1 timme efteråt på bara oss , sen lite på famlijer, näbbar mm.Fossing77 skrev 2011-05-03 08:29:11 följande:Inte träffat honom ännu, vi ska ses efter sommaren först. Vi har mejlat fram och tillbaka än så länge, han har vansinnigt trevlig humor (lik vår egen ;)). Vi har bokat honom för fotografering under vigseln, lite foton efteråt, samt under brudskålen och vi har ju allt samlat i centrum så ca 2½-3 timmar kommer han vara med. Fick prisidé på ca 3200 kr och då ingår 25 högupplösta och 15 lågupplösta bilder. :)
-
aha, oki! Ja han är jätte trevlig tycker jag allt! SÅ nöjd m. priset & hans bilder! (du får JÄTTTTTE gärna visa era bilder när ni gift er, när det nu är) Hoppas bara han tycker det är oki, att vi flyttat vigsel från Olsfors till rävlanda....Fossing77 skrev 2011-05-03 13:06:37 följande:Första priset vi fick låg på 4000 kr... men då frågade jag efter fler timmar. Då ingick 15 lågupplösta med, sen åkte de nog med på köpet när vi minskade tiden tror jag... Tror inte att han tänkte på det. Visst är han trevlig? Jag gillar honom skarpt!
-
å vad jag är glad nu! Gifte rmig ju inte förens om 11 mån då vi fick skjuta upp Bröllopet, men vi får tillbaka 10.000 på skatten totalt så jag får lägga 5000:- på vad jag vill :) = Klänning! KOmmer köpa den stl jag har nu och sen sy in då jag är mitt i ett viktras (har väninna som är sömmerska med spec. klänningar)
Sen ska jag beställa massa saker från Vista print idag så här händer det äntligen grejjer :) -
Den tar jag! Blir nog naglar och ögonfransar där :)Mirjami skrev 2011-05-20 11:45:10 följande:Kolla med Camilla på Borås Nagelskola. Hon har tävlat i make-up sm och fixat kändisars naglar. Och så är hon kopiöst trevlig! Hon är min egna lilla skönhets-expert och fixar både mina naglar och permanenta lösögonfransar.
www.borasnagelskola.se eller www.skoglund.biz hittar du henne på. -
Jag kommer köpa en tårtställning ganska snart, en Nouvola för 4 tårtor och lägga en på bordet, köper du en ställning innan mig så köper jag gärna din annars :)Mirjami skrev 2011-05-20 12:23:48 följande:Jag tänkte höra med er som gifter er tidigare än oss i sommar, vi gifter oss 6 Augusti, om saker från bröllopet ni inte behöver mer och vill sälja. Slipper ju fraktkostnader om man kan köpa av någon i närheten och kan hämta grejorna.
Skicka meddelande isf är ni snälla.
Jag är på jakt efter bla:
*Partytält (även om Harald Nyborg har billiga)
* Filtar, ifall kvällen blir kylig
* Vattenkaraffer, ofärgade eller lime-/äppelgröna
* Lime-/äppelgröna dekorationsdetaljer
* Vita rosenblad i tyg
* Skor till min dotter, ivory eller silver, storlek 35/36
* Tårtställning, men det köper väl ingen, det hyr man väl?
* Kuvertväska till mig, Ivory, silver eller grön som nämt ovan (annars gör jag min egen)
* Blockljus, gör inget om de varit tända en kort stund, gröna som ovan eller vita
* Bordslöpare i ovan nämnda färger
* Finare servetter i samma färgtema
* Såpbubblor
Lite krims krams och sånt så att säga.
Hör av er med allt sådant är ni snälla
-
Hur exakt gör man dessa fransar? Jag är sugen på det inför vårt bröllop iom att mina är sååå korta...Mirjami skrev 2011-05-23 10:31:40 följande:
Jag gjorde för lite mer än en månad sedan- fransar alltså. De håller som berget! Ska fyllas på ca var tredje vecka, men det bästa jag kände var att de gav sådan effekt till ansiktet att jag bara behövde lite concealer och rouge för att vara redo att möta dagen. Ingen mascara nödvändigt alls! Lite ögonskugga och sen kunde man gå på galej! Tog 5 min att göra mig iordning på morgonen, vilket är väldigt kort tid när man sminkar sig! Och jag var orolig att de skulle slå i solglasögonen när jag blinkade, men det var inga problem.
Naglarna fixar jag alltid hos camilla. Fast ni tar en av hennes elever över då det är min m2bs kusin. Ska själv utbilda min till nagelteknolog hos camilla efter bröllopet faktiskt. Och även ta utbildningen med ögonfransarna :)