• Tinzi

Boråsbrudar 2011

chriss82 skrev 2011-05-27 05:27:16 följande:

Imorgon är det den stora dagen. Vaknade tidigt idag och kunde absolut inte somna om. Min dotter har sovit oroligt så jag har blivit väckt många gånger. Tänker mycket på allt just nu och det har börjat bli ganska nervöst.

Idag är jag ledig från jobbet, fast har massor på schemat. Ska bla fixa till mig med färg o form av ögonbryn och göra naglarna. Sen iväg o träffa barnvakten och bestämma allt kring det, sen upp till Ellagården och lägga en hand på dukningen och kolla ljud o blid. Hämta ringarna idag också. Synd att glömma dom ;) Ska även försöka hitta ett fint paraply så man är förberedd om det skulle komma en skur när vi går ut från kyrkan.

Måste ju prova klänningen en gång till bara för att se så allt fortfarande sitter som det ska :)

Längtar så mycket till imorgon. Den dagen jag har planerat så länge. Lite mer än 11 månader sedan jag friade en solig dag i juni. Imorgon blir jag FRU :D

Lycka till! Kommer nog bli jätte bra! Paraply är nog en bra idée! Hojta till om du vill sälja det sen :)
  • Tinzi
    Mirjami skrev 2011-06-09 11:02:47 följande:
    De tejpar undre fransraden och sen ligger man och blundar medan de sätter på en och en. Eller tre och tre är det mer. Tar en timme ca. Det var obehagligt när tejpen för undre fransraden togs bort, men det var allt också. Sen såg man ju ut som en modell från en mascara-reklam!
    oki, sedärja :) Det blir nog så jag gör :)
  • Tinzi

Hej tjejer! Nån av er som kan rekommendera någon bra frisör som gör bra håruppstättningar? Vill ha en i resertv ifall min väninna inte kommer på bröllopet (som är Europamästerskapsvinnare i bröllopsuppsättningar) :) Bra att ha nån så jag ej blir utan :)

• Tinzi

Hej hej! Vi vet inte om vi har råd m. svit på grand hotell för nästan 3000:-, vart ska ni bo på bröllopsnatten? tips tas tacksamt emot!! Och berätta gärna vad som ingår. Vad som helst, hotell, pensionat osv :)

• Tinzi

Vi tar nog Grand hotell.

Plaza skulle ha 2370:- för vårt datum och hade utcheckning kl. 12. & frukost buffé.

Grand skulle ha 2650:- m. frukost på rummet, bastu och bubbelpool på rummet, svit, sen utcheckning dvs 15.00 vilket ingen annan hade så vi tar dem :)

dyrt, men bäst för oss som vill slippa stressa iväg innan 12.00 :)

• Tinzi
    tvåbarnsmamma skrev 2011-07-14 08:20:57 följande:

Hej på er, jag är också Boråsbrud! gifter mig 8:e oktober. Har inte läst hela forumet men jag läste om att några av er frågade om frisör och hotell. Jag ska göra min uppsättning hos Frida på salong Hair people, jätte trevlig och duktig tjej.

Jag kan tipsa om hotell Best western för ca 1500:- natten. De har bröllopspaket precis som de andra hotellen men ingen relax. För oss spelar det inte så stor roll, man kommer in på hotellet rätt sent på kvälen och man vill nog sova ut på morgonen och äta frukost i lugn och ro. Vill inte stressa med att hinna med bad/bastu.Det vi kommer göra istället är att gå på behandlingar på spa när vi chekar ut :)

Någon mer som gifter sig i höst?

Tack för Best Western tipset! Vi ändrade oss just. Inte värt 1200:- mer på Grand som vi valde först  för bastu (som vi inte gillar ens) och bubbelbad.
  • Tinzi
    tvåbarnsmamma skrev 2011-07-14 21:45:34 följande:

Det var så lite så ;)

Vi har inte varit och tittat på detta hotell men på hemsidan ser det fint ut :) När gifter ni er?

12 maj nästa år, hänger här i tråden i brist på annan Borås tråd :) hehe!
  • Tinzi
    Fossing77 skrev 2011-07-15 14:36:37 följande:
    Grand var fullt på vår dag så vi har bokat på best western för 1495:- :) mysigt där och vi lär ändå inte hinna med bad å sånt.
    Precis som oss då! Toppenpris :)
  • Tinzi
    Aasa81 skrev 2011-07-16 00:41:03 följande:
    Imorgon blir jag fru:) lycka till er andra, hoppas att ni får en toppen dag när det är dags för er... Kramar
    Åh! Lycka till nu på den stora dagen :)
  • Tinzi

Hej hej! MIn syster som är sminkös kan bara komma på festen och min väninna (frisör) ska ha barn samma dag och bor långt bort så nu står jag UTAN både frisör och sminkhjälp :(

Några tips och priser på frisörer och sminköser i Borås? (gärna på samma ställe)

• Tinzi
    Mirjami skrev 2011-08-18 10:25:48 följande:
    Camilla på Borås Nagelskola kan hjälpa till med naglar, fransar, smink och hår! Även vaxning och... Minns inte om hon har hudvård med dock...
    okej, hur får man tag i henne?
  • Tinzi
    Fossing77 skrev 2011-08-21 11:33:49 följande:
    Googla deras hemsida :) Vad har ni för smink bokat? Jag blev av med min sminkös igår...
    Vi ska ha min syster som är make-up artist så det är ordnat, hon gör även håret :) nu skja jag bara boka in naglarna :)
  • Tinzi
    Fossing77 skrev 2011-08-31 09:54:13 följande:
    Ska träffa en tjej imorgon som ska provsminka, hoppas det går bra :)
    Praktiskt med en syster som är allt-i-ett ;)
    ja verkligen! :)

Jo känns skönt att slippa boka/bet för det.

Måste nu bara hitta en bra/prisvärd nageltjej :)
  • Tinzi

Hej hopp! Är det några kvar som skall gifta sig snart?

Jag har nu 8 månader kvar och massssor att göra känns det som.
    MEN då jag anordnar Barnloppisar där jag bor så tar det upp en massa tid m. annonser,skyltar och förberedelser så det har tagit en massa tid.

Men efter 1 okt när dne varit så sätter jag väl fart igen!

har betällt svarta tärnklänningar från Bonprix nu iaf :)

Inger mer än jag som gifter mig 2012? (får kanske starta en egen tråd ;)

Svar på tråden Boråsbrudar 2011