Inlägg från: Fossing77 |Visa alla inlägg
  • Fossing77

Boråsbrudar 2011

Sarkastisk ljubicica skrev 2011-02-27 22:53:26 följande:
    Hur gör ni med era buketter?? Var kommer ni köpa dem och hur mycket betalar ni för dem?
    Jag har inte beställt min än. Tycker att det är för dyrt att ge 1000-2000kr för en bukett blommor. Vet ej riktigt hur jag ska göra. Funderar på att göra den själv, men vet ej om jag vågar.
    Beror ju lite på vad man vill ha. I november kan man ju inte gå ut och plocka nåt fint direkt, men jag ska bara ha en enkel med rosor och lite grönt... Men en tusenlapp får man nog räkna med. Ska gå till Dalsjöfors trädgård och se vad de tar för min bukett. De är superduktiga. Sån här vill jag ha:

• Fossing77

Då har man outat bröllopet på riktigt på FB ;) Hotellrummen strulade för oss, Grand helt uppbokat ju, men nu har vi fått rum på Best Western istället. De hade bröllopspaket för 1495:- så där fick det bli. :) Har gjort ett FB-event som save-the-date för att folk själva ska kunna välja om de vill boka rum nu eller chansa på senare. :) Så slipper jag oroa mig för det med ;)

• Fossing77
    XenaK skrev 2011-03-10 12:50:43 följande:
    Letar för fullt efter fotograf, florist och transport. Hur har ni andra gjort med det?
    3 September 2011
    Fotograf: Per "Percka" Johansson
    Florist: Dalsjöfors trädgård
    Transport: Tja, vi går nog faktiskt. Eller åker spark om det finns snö :D
  • Fossing77
    ChMa skrev 2011-03-12 13:06:27 följande:
    Vi tänkte oxå ta Per =P men blev så dyrt om vi skulle ha han i Göteborg. 
    vi ska ha en ung tjej faktiskt som går på fotograf gymnasium. Superduktig! Och kul att gynna någon som försöker slå sig fram =)
    Blommorna fixar min barndomskompis då hon är florist. Ska träffa henne i April och diskutera allt =)
    Transport blir någon gammal bil som sambon ville ha, var inte så noga för mig..

Vi är snart klara med inbjudningarna. Upptäckte ett stavfdel så fick göra om några stycken men vi skickar dem nog i veckan. Kommer bli så spännande =D 
    Han är en kul typ den där Per :) Vi ska bara ha honom ca 2½ timme så det blev inte så dyrt. :) Spännande med inbjudningarna! Jag har fått lite beslutsångest ang buketten... Hittade den här med bara brudslöja som är helt ljuvlig :) Skulle i så fall ha rött band...

• Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-03-12 19:58:15 följande:
    Vi ska också ha percka som fotograf, han bor i vår gamla lägenhet så det är lite kul :) sen har vi beställt blommor på buketten och transport blir nog blivande svärfars volvo ;) (en helt vanlig Volvo alltså haha, känns för jäkla dyrt att betala flera tusen för ett åk i max en kvart :/) Nästa lördag drar vi till Tyskland för att handla dricka! Fossing, det var en fräck bukett, lite annorlunda än de "vanliga". Gilla!
    21 maj 2011
    Ja, visst var den söt! :)
    Vi ska ta oss från Caroli till Grand... Jag kan gå den biten faktiskt ;)
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-03-12 22:43:35 följande:
    Det hade nog jag också gjort ;)
    21 maj 2011
    En tjej jag köpte en kappa av här tipsade om att en spark ju kunde vara ett kul alternativ om snön har kommit. ;) Få skjuts av nyblivne mannen ;) Det hade varit roligt, och bli roliga bilder med ;)
  • Fossing77
    vittochsilver skrev 2011-03-14 16:10:44 följande:
    Vi har också Eva Quirbach som fotograf :)
    Buketten kommer min väninna göra, hon är florist. Köper några buntar med vita blommor (rosor tror jag) så får hon sätta ihop något fint.
    Transport fixar min karls kompis, han har en gammal fin vit amerikanare :)
    Problemet nu är klänningen, har provat en del men kan inte bestämma mig! Har en som jag föll för men vet inte om jag ska leta vidare eller inte... ååå beslutsångest! :)
    Jag har, i all hemlighet från blivande maken, TVÅ klänningar hängande.... ;) Försöker dock sälja den första jag köpte... ;)
  • Fossing77
    missemmz skrev 2011-03-21 20:18:30 följande:

Vi har bokat Gullkragen som tårtleverentör och det verkar ju toppen att man kan provsmaka lite olika fyllningar som man är intresserad av. Vi har nu valt tre olika alternativ och ska hämta provsmakning på torsdag för att se vad vi känner för. Är dock inte helt nöjd med de alernativen vi valt, någon som har förslag på moussefyllningar därifrån eller andra ställen!?

Åt passionsfrukt/mjölkchoklad i helgen. Ljuvlig!! Skulle vilja kombinera passionsfrukt och hallon med chokladbotten. Ska kolla med dem när vi beställer provsmakning sedan. :)
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-03-22 11:23:18 följande:
    Ni måste ju inte välja någon fyllning som de har som "standard", det går bra att hitta en egen kombination och be göra en provsmakning på det. Det har vi gjort iaf, blev jättebra! Glad
    21 maj 2011
    Vad valde ni? Nyfiken! ;)
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-03-22 11:34:28 följande:

Det blir lime och vitchokladmousse med små jordgubbsbitar i. Sen sprayas den med ett tunnt lager vitchoklad. Provade även med marsipanlock men det tog över smakerna för mycket tyckte vi.. vi vill ju kunna känna den fräscha limesmaken :)

21 maj 2011
    Åååhhh! Låter ljuvligt!!
    vittochsilver skrev 2011-03-22 20:23:36 följande:
    Vad ska ni ha för frisyr tjejer? Jag funderar på att ha en sk "bird cage", såg foton på Emma Anderssons bröllop och blev lite inspirerad :)
    Hade jag varit lockig hade jag velat ha den här... ;) Men nu är jag ju inte det.. Men det blir något liknande eftersom jag ska ha slöja... Några flätade slingor och en stor slarvig knut i nacken, sedan fästs slöjan under, ska ta av den under festen för den är för lång för att ha hela kvällen. :) Funderar på att ha något hårsmycke i håret som bild nr två.

Svar på tråden Boråsbrudar 2011