P: Men det är klart att ni ska göra ert drömbröllop med allt vad det innebär om ni har möjligheten! Sådan är den ju långt ifrån för alla! Vi hade haft det om vi sparat lite längre.. men som läget är nu då vi har medelinkomster (just nu är jag dessutom föräldraledig), tre barn, hus, bil och hela faderullan så skulle vi få leva på marginalen alldeles för länge för att få ihop till att lyxa i alla "detaljer" och det känns inte som att det är värt det. Och vill dessutom inte vänta allt för länge heller...
Så lyxa på du, och fortsätt såklart berätta om allt ni tänker, vill och gör! Forumet är ju till för att diskutera och dela med sig oavsett vad och hur man väljer! Bara kul att höra om andra, och extrakul om Västerviksbröllop såklart!
Vi har också bara tänkt att ha en ring, båda två faktiskt. Förlovade oss som väldigt unga (redan då jag gick gymnasiet) så ringarna är tunna och svåra att matcha. Och då vi varit förlovade så länge så känner jag på sätt och vis att ringen inte har någon jättestor betydelse, vi är lika förlovade ändå, och snart ju gifta! Så ringarna dom åker nog ner i vigselringarna istället.
Från början hade jag inte tänkt något särskilt färgtema...men efter klänningsprovning så får jag nog ändra mig... Ska ju ha svarta detaljer till så temat blir svart, vitt och så någon mer färg. Den sista tänkte vi ska vara den som är i mina blommor. Och tänkte göra det lite bakvänt och gå till floristen och säga åt dom att göra något fint, visa lite på bilder vad jag kan tänka mig i form och så men att de sedan får ganska så fria händer. Har en känsla av att det kan bli något mycket roligare då. Och med tanke på klänningen vill jag inte ha någon klassisk rosbukett utan något med längd på, något enkelt men färgsprakande... Kanske med några roliga dekorationer i, som fjädrar eller liknande..
Många idéer..
Har precis börjat med en klippbok där jag skriver ner allt vi diskuterar och tänker kring, klistrar in bilder på sådant vi kan tänka oss och så. Så man får lite struktur på tankarna...