Inlägg från: Pinova |Visa alla inlägg
  • Pinova

50-talstråden del 1

Jag har hittat en tylldröm från Forever Yours i 50-tals stil. Den är underbar, men jag måste titta lite till innan jag bestämmer mig för den.

Så nu planeras en ny resa till Stockholms vintagebutiker!

• Pinova

Åh, jag har hittat den perfekta väska att ha små nödvändigheter i på den stora dagen.
    En väska i krokodilskinn från 1940-talet, komplett med liten portmonä.

Känns underbart att bitarna faller på plats, en efter en.

• Pinova

Har hittat drömklänningen! En Julian Alexander.

Kände mig som världens vackraste när jag provade den!

Måste beställa den innan årsskiftet trots att jag inte gifter mig förens i oktober nästa år, eftersom den är en modell ur 2010-års kollektion.

• Pinova

RockTroll skrev 2010-10-25 12:12:37 följande:
    Såg bilder i din blogg nu Pinova och du var jättevacker i den klänningen :) klart att du ska ha den! Förstår varför det var drömklänningen. Vad fick du betala för att Julian Alexander klänningar är ju inte kända för att vara billiga? :P

Klänningen kostar 14500kr, men jag har mecenatkort och får 10% rabatt (alltid något ). Så ca 13000kr blir det.

Känns egentligen för mycket, men jag vet att jag inte kommer glömma drömmen - så det är lika bra att hosta upp pengarna.

• Pinova

annaochmias skrev 2010-10-26 13:26:53 följande:
      Den är helt underbar! Jag tycker den passade dig bättre än modellen, faktiskt! :D

Tack, tack. Va snäll du är.

• Pinova

Avellana skrev 2010-10-27 07:08:43 följande:
    Ja Pinova den var otroligt fin! Vill också ha........ Den från KIK var också snygg, suck ska nog ta den där rätta trissslotten idag tror jag....

Tack. Har bestämt mig för att beställa den när jag åker till Sthlm i december.

Kan meddela att KIKs klänning var något billigare, ca 7000kr om det nu är till någon hjälp. Jag fick föresten väldigt bra service på KIKs egen butik i Sthlm. De var väldigt trevliga.

• Pinova

kokajo skrev 2010-10-30 19:28:06 följande:
    Åh, jag provade samma klänning igår, alldeles, alldeles ljuvlig! Tyvärr avskräcker prislappen från köp, även KIK:s Audreyklänning är onödigt dyr tycker jag... suck, man ska inte prova fina men alldeles för dyra klänningar. Har just beställt tygprover från Honeypie, hoppas bli nöjd med dem så får det kanske bli en av deras klänningar istället.

Jag har också tittat på Honeypie, deras klänningar ser jättefina ut! Även Dolly Couture har superfina klänningar.

Annars kan du ju alltid beställa en Julian Alexander från Kina.

• Pinova

LillieMae skrev 2010-11-04 14:15:41 följande:
    Pinova:Va inne på din blogg. Vi har provat samma klänning :)justin Alexander klänningen.Den sitter 1000ggr bättre på dig än på mig. Jag är för kort.BTW alla brudar i Sthlm som vill boka ett bra rockabillyband kan komma ner till Vampire Lounge i kväll o kolla in The Troubled Three :))

Tack, va snäll du är. 
    Det är som sagt min drömklänning och jag beställer den snart.

Kul att du hittade en vintageklänning - det var min första tanke, men det har visat sig väldigt svårt, och så fann jag ju JA istället.

• Pinova

LillieMae skrev 2010-11-04 14:01:33 följande:
    Jag har köpt en klänning lite spontant :OI en vintage butik i sthlm.Från 50-talet o mycket behövs fixas. Men jag har en klänning.O skor, inköpta på Sivletto :)Känns helt galet att ha det 7 månader innan.. :))

Glömde säga att jag gärna vill se foto på både klänningen och skorna!

Svar på tråden 50-talstråden del 1