50-talstråden del 1
Jag har hittat en tylldröm från Forever Yours i 50-tals stil. Den är underbar, men jag måste titta lite till innan jag bestämmer mig för den.
Så nu planeras en ny resa till Stockholms vintagebutiker!
Jag har hittat en tylldröm från Forever Yours i 50-tals stil. Den är underbar, men jag måste titta lite till innan jag bestämmer mig för den.
Så nu planeras en ny resa till Stockholms vintagebutiker!
Det finns bilder i min blogg.
framtidafrulindskog.blogspot.com
Åh, jag har hittat den perfekta väska att ha små nödvändigheter i på den stora dagen.
En väska i krokodilskinn från 1940-talet, komplett med liten portmonä.
Känns underbart att bitarna faller på plats, en efter en.
Har hittat drömklänningen! En Julian Alexander.
Kände mig som världens vackraste när jag provade den!
Måste beställa den innan årsskiftet trots att jag inte gifter mig förens i oktober nästa år, eftersom den är en modell ur 2010-års kollektion.
Klänningen kostar 14500kr, men jag har mecenatkort och får 10% rabatt (alltid något ). Så ca 13000kr blir det.
Känns egentligen för mycket, men jag vet att jag inte kommer glömma drömmen - så det är lika bra att hosta upp pengarna.
Tack, tack. Va snäll du är.
Tack. Har bestämt mig för att beställa den när jag åker till Sthlm i december.
Kan meddela att KIKs klänning var något billigare, ca 7000kr om det nu är till någon hjälp. Jag fick föresten väldigt bra service på KIKs egen butik i Sthlm. De var väldigt trevliga.
Jag har också tittat på Honeypie, deras klänningar ser jättefina ut! Även Dolly Couture har superfina klänningar.
Annars kan du ju alltid beställa en Julian Alexander från Kina.
Tack, va snäll du är.
Det är som sagt min drömklänning och jag beställer den snart.
Kul att du hittade en vintageklänning - det var min första tanke, men det har visat sig väldigt svårt, och så fann jag ju JA istället.
Glömde säga att jag gärna vill se foto på både klänningen och skorna!