• RockTroll

50-talstråden del 1

Startade en ny tråd då den gamla gick ut. Hoppas det var OK!

Döpte den till del 1 då man kan fortsätta med del 2,3 osv när denna går ut. Det är lättast så. Rensade lite bland länkar som inte funkade och la till några som jag hittat.

Gamla tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3751492.html

Kläder och accessoarer
    www.etsy.com/
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com

www.honeypieboutique.co.uk
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

www.tigerlillyjewelry.com/flowers_and_feathers.html

Gör ditt eget flor

www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories/

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Trycksaker

www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com
    www.weddingchicks.com/

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Inspiration
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

www.thevintageweddingdresscompany.com/

50s-style-wedding.blogspot.com/

offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

http://www.rocknrollbride.com/about/

http://myownhome.blogg.se/2009/march/fina-skalar-av-gamla-lp-skivor.html

http://www.hellosugar.se/

• Svar på tråden 50-talstråden del 1
  • mojikanan

Jag fanna alla mina filmisar på tradera med!!  Hittade en filmis med en kändis i brudklänning med så det var passande!!   Nu börjar det snart att dra ihop sig och det känns pirrigt!! När ska i andra brudar gifta er?? 

Jeliqa skrev 2011-01-11 21:22:27 följande:
    Jag fick hem min brudklänning idag och oj vad kär jag är i den! 
    Filmisar brukar det finnas gott om på tradera, jag köpte själv därifrån.  
    Vad roligt och grattis till klänningen!! Jag har haft min hemma ett tag nu och det är svårt att inte kika på den.. :) 
    Nu nästa veckan ska den sys om och ja är väldigt förväntansfull!!  
  • Jeliqa
    mojikanan skrev 2011-01-11 21:50:19 följande:
    Jag fanna alla mina filmisar på tradera med!!  Hittade en filmis med en kändis i brudklänning med så det var passande!!   Nu börjar det snart att dra ihop sig och det känns pirrigt!! När ska i andra brudar gifta er?? Vad roligt och grattis till klänningen!! Jag har haft min hemma ett tag nu och det är svårt att inte kika på den.. :) 
    Nu nästa veckan ska den sys om och ja är väldigt förväntansfull!!  
    Jag gifter mig den 6 augusti! Du då?
    Vad roligt att klänningen skall sys om så den passar dig. Behöver du ta in eller ut den? 
  • mojikanan
    Jeliqa skrev 2011-01-11 22:13:39 följande:
    Jag gifter mig den 6 augusti! Du då?
    Vad roligt att klänningen skall sys om så den passar dig. Behöver du ta in eller ut den? 
    Vi ska gifta oss den 25 Juni - Midsommardagen.. 

Jag behöver ta in klänningen så det var den enkla lösningen ( tack o lov : )  )
    men ja ska korta av den och sy till lite tyll längst ner samt skall det ett korsett i ryggen!!  
  • Ajdoo

Hej, har foljt denna trad lange- fast jag inte vart sa aktiv kanske... Men nu kan jag dela med mig lite iaf.. Hoppas nagon tycker det ar lika roligt som jag tyckt att lasa om andra brollop :)
    Vi snubblade in pa 50-tals tema for att vi alskade kladerna :)  Fick underbar make up och har av en supertjej om nagon soker i sthlms omradet :)

Lite bilder pa oss pa makeup tjejens blogg :)

estetiskt.blogg.se/2010/november/brollop-i-50-tals-stil.html

• mojikanan
    Ajdoo skrev 2011-01-13 01:53:03 följande:
    Hej, har foljt denna trad lange- fast jag inte vart sa aktiv kanske... Men nu kan jag dela med mig lite iaf.. Hoppas nagon tycker det ar lika roligt som jag tyckt att lasa om andra brollop :)
    Vi snubblade in pa 50-tals tema for att vi alskade kladerna :)  Fick underbar make up och har av en supertjej om nagon soker i sthlms omradet :)

Lite bilder pa oss pa makeup tjejens blogg :)

estetiskt.blogg.se/2010/november/brollop-i-50...
    Så vackra ni var!! :) 
  • Jeliqa
    mojikanan skrev 2011-01-11 22:55:14 följande:

men ja ska korta av den och sy till lite tyll längst ner samt skall det ett korsett i ryggen!!  
    Vad skönt att det blev en enkel lösning. Vad fint det låter med korsettsnörning i ryggen. Har du köpt din klänning vintage eller är den ny retroinspirerad?
    Själv behöver jag lägga ut klänningen 2 cm vid bysten, den sitter lite tajt nu men sömmerskan sade att det inte skulle vara några problem. :)
  • Jeliqa
    mojikanan skrev 2011-01-11 22:55:14 följande:

Vad skönt att det blev en enkel lösning. Vad fint det låter med korsettsnörning i ryggen. Har du köpt din klänning vintage eller är den ny retroinspirerad?
    Själv behöver jag lägga ut klänningen 2 cm vid bysten, den sitter lite tajt nu men sömmerskan sade att det inte skulle vara några problem. :)
  • mojikanan
    Jeliqa skrev 2011-01-13 13:58:51 följande:
    Gjorde som så att ja såg ut en i en katalog som ja lät bli uppsydd av leverantörerna sen så ska min sömmerska göra justeringar så den får just "rockabilly" känslan.. Finns kort på klänningen på mina bilder.. 
    Men då är det bara själva grunden!  : ) 
  • Jeliqa
    mojikanan skrev 2011-01-13 14:11:31 följande:
    Gjorde som så att ja såg ut en i en katalog som ja lät bli uppsydd av leverantörerna sen så ska min sömmerska göra justeringar så den får just "rockabilly" känslan.. Finns kort på klänningen på mina bilder.. 
    Men då är det bara själva grunden!  : ) 
    Väldigt fin klänning! Blir spännande att se  den när den är helt klar om du lägger ut bilder då :)
Svar på tråden 50-talstråden del 1