-
De e bra att du sprider lite ider om dig!! :)RockTroll skrev 2010-09-10 17:23:05 följande:Nä jag vet ibland överträffar jag mig själv ;)
-
Jätte fina bilder!! :) Lycka till i framtiden!!Junebug skrev 2010-09-19 09:03:14 följande:Hejhej! Kul att den här tråden lever vidare och hoppas det går bra för er med bröllopsplanerna. Nu är jag gift! Bröllopet var helt fantastiskt, allt vi nånsin hade hoppats på. Vi var ute i skärgården på en ö som heter Arholma utanför Norrtälje. Solen sken hela dagen! Själva vigseln var i en liten träkyrka, vi gick in till Love me tender på piano och ut till All you need is love. Första dansen dansade vi till The way you look tonight med Frank sinatra. Middagen och festen hade vi på en dansbana på ön. Det var verkligen fantastiskt kul! Jag lägger upp några bilder i galleriet om ni vill kika. Och har ni några frågor så är det bara att köra!
-
Tjejer!! Butiken som ja köpte min klänning ifrån ska byta ägare därav säljer ut ALLT i butiken för 50 %!! Finns massa fint!!
För mer info och bilder ta en kik på min blogg!! mojikanan.blogg.se
-
Här så skall ja snart börja med mina inbjudningskort hade ja tänkt!! Ska göra mina för hand så det lär ju ta ett tag! Har även fått ev leverans datum för min klänning!! Så nu är det spännande!!! :)
-
Tack för ett fint tips, ska ta mig te Öb jag med idag och inhandla ett par st!missblue74 skrev 2010-10-22 08:59:01 följande:Har läst lite ibland i denna tråd. Har ni läst senaste annonsbladet från Överskottsbolaget? Denna vecka så säljer dom jättefina servetter med retromotiv...jättefina. Lägger in länk där man kan bläddra i annonsbladet.www.öob.se/annonsbladet/nyttannonsbladoob/pdf...
-
Antar då att de var fina!! Ibland blir de en besvikelse när man ser produkten i butik!annaochmias skrev 2010-10-23 18:30:44 följande:Var på ÖB igår och köpte både servetter och bordstabletter! Kommer passa perfekt med filmisarna på borden! :D
-
Har du budat?? :)RockTroll skrev 2010-10-24 12:52:03 följande:äh det ville inte man får kopiera och klistra in :)
-
Prövade "grunden" till min klänning nu igår.. Det var mer känsloladdat en vad ja trodde det skulle vara.. Nu blev det helt plötsligt "på riktigt" gick som i ett lycko rus hela dagen sen!! :)
-
Idag ska ja hämta hem min klänning!! Får be min sambo låsa in den så ja inte springer o kikar på den hela tiden.. :)
-
Finns en bild på min sida på själva "grunden" nu skall den bara kortas av och in med lite svarta detaljer! :)annaochmias skrev 2010-11-06 20:50:41 följande:mojikanan: Visa gärna bilder sen! :) Vi har kollat på lokaler! Har fastnat lite för Birkakällaren, de har retro-bilder/gamla filmposters över hela lokalen redan och ansvariga tjejen planerar mer. M a o till stor del färdigdekorerat enligt vårt bröllopstema.
-
Kikade på dina bilder!! så fantastiskt fina ni var på eran dag!! och din klänning var jätte fin!!Nali skrev 2011-01-03 20:44:33 följande:Finns bilder i mitt galleri från vårt bröllop, inte renodlat 50-tal men litegranna Hittade jättehäftiga örhängen på second hand och klänningen sydde jag om från en klänning från lindex. Här ser man en hel del av klänningen
Gillade deb skarpt!! -
Ja du verkar verkligen lagt ner möda på dina kläder och skor!! sånt är skoj!! då får man ju någe eget med!!Nali skrev 2011-01-03 21:48:50 följande:Tack så jättemycket, jag är helnöjd med stilen och allt! Lite glansigt smink men blev lite så av blixten med glittret och så var det ju ganska kallt och då svettas man ju lite hehe Men så himmelens nöjd och älskar älskar min klänning, lagt ner många timmar på den för ville ha massa fluffigt tyll Funderade på eett vitt skärp med glittrigt spänne men min man ville att jag skulle ha ett satinband, egentligen ett rosa men blev ett vitt för tyckte det blev så fint.
Skorna var guldiga från början som jag slipade och sen klistrade massa glitter på -
OJ!! Inte dåligt!! Du har du haft att göra om kvällarna då!! :)Nali skrev 2011-01-03 21:57:20 följande:Gjorde buketterna, klänningar till flickorna och massa massa annat med, har ännu bättre bilder som min fotografvän tog men la bara upp de som min syster tog med vår kamera
-
Riktigt skoj!! Det är så vi fått ner priset med!! Sett mig om efter olika alternativ så vi kommit ner i pris samt att göra en hel del själva!! Lyckat nog så hade ja en florist te kusin så där är buketterna o resten av dekoratinerna klara!!Nali skrev 2011-01-04 11:04:03 följande:Ja man kan verkligen göra hur mycket som helst själv, hade vi köpt allt vi gjort själva så hade prislappen varit upp på ganska mycket mer plus att jag/vi fick det exakt som vi ville ha det! Bara fråga på om jag kan tipsa med något.
-
Jag fanna alla mina filmisar på tradera med!! Hittade en filmis med en kändis i brudklänning med så det var passande!! Nu börjar det snart att dra ihop sig och det känns pirrigt!! När ska i andra brudar gifta er??
Vad roligt och grattis till klänningen!! Jag har haft min hemma ett tag nu och det är svårt att inte kika på den.. :)Jeliqa skrev 2011-01-11 21:22:27 följande:Jag fick hem min brudklänning idag och oj vad kär jag är i den!
Filmisar brukar det finnas gott om på tradera, jag köpte själv därifrån.
Nu nästa veckan ska den sys om och ja är väldigt förväntansfull!! -
Vi ska gifta oss den 25 Juni - Midsommardagen..Jeliqa skrev 2011-01-11 22:13:39 följande:Jag gifter mig den 6 augusti! Du då?
Vad roligt att klänningen skall sys om så den passar dig. Behöver du ta in eller ut den?
Jag behöver ta in klänningen så det var den enkla lösningen ( tack o lov : ) )
men ja ska korta av den och sy till lite tyll längst ner samt skall det ett korsett i ryggen!! -
Så vackra ni var!! :)Ajdoo skrev 2011-01-13 01:53:03 följande:Hej, har foljt denna trad lange- fast jag inte vart sa aktiv kanske... Men nu kan jag dela med mig lite iaf.. Hoppas nagon tycker det ar lika roligt som jag tyckt att lasa om andra brollop :)
Vi snubblade in pa 50-tals tema for att vi alskade kladerna :) Fick underbar make up och har av en supertjej om nagon soker i sthlms omradet :)
Lite bilder pa oss pa makeup tjejens blogg :)
estetiskt.blogg.se/2010/november/brollop-i-50... -
Gjorde som så att ja såg ut en i en katalog som ja lät bli uppsydd av leverantörerna sen så ska min sömmerska göra justeringar så den får just "rockabilly" känslan.. Finns kort på klänningen på mina bilder..Jeliqa skrev 2011-01-13 13:58:51 följande:Vad skönt att det blev en enkel lösning. Vad fint det låter med korsettsnörning i ryggen. Har du köpt din klänning vintage eller är den ny retroinspirerad?
Själv behöver jag lägga ut klänningen 2 cm vid bysten, den sitter lite tajt nu men sömmerskan sade att det inte skulle vara några problem. :)
Men då är det bara själva grunden! : ) -
Tack :) Ja det ska bli spännande o se vad hon kan åstadkomma!!Jeliqa skrev 2011-01-13 14:16:54 följande:Väldigt fin klänning! Blir spännande att se den när den är helt klar om du lägger ut bilder då :)
-
Jag använda mig av orginalen. och ja gjorde som så att ja tog en hålslagare och gjorde ett hål i hörnet på filmisen.. Tog en liten bit papper och klistra på när namnet var sen badda ja lite med kaffe på själva lappen så den fick en färg som matcha ganska bra med filmisen och skrev på namnet på gästen på lappen. Sen band ja ett snöre (siden band) med filmisen runt servetten som var rullad!annaochmias skrev 2011-01-13 16:00:07 följande:Det finns ju ganska många loppisar i Sundbyberg, var låg den som du var på? På Sturegatan? Måste kolla in... :)
Ni som ska ha filmisar som placeringskort: använder ni originalen eller scannar in och skriver ut kopior? Har ni dem som de är eller klistrar ni fast dem på något underlag?
Det tar emot lite att använda originalen, de lär ju bli nedsmutsade/förstörda/borttappade...
det var ett prov på hur det skulle se ut och ja blev riktigt nöjd!