• RockTroll

50-talstråden del 1

Startade en ny tråd då den gamla gick ut. Hoppas det var OK!

Döpte den till del 1 då man kan fortsätta med del 2,3 osv när denna går ut. Det är lättast så. Rensade lite bland länkar som inte funkade och la till några som jag hittat.

Gamla tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3751492.html

Kläder och accessoarer
    www.etsy.com/
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com

www.honeypieboutique.co.uk
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

www.tigerlillyjewelry.com/flowers_and_feathers.html

Gör ditt eget flor

www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories/

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Trycksaker

www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com
    www.weddingchicks.com/

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Inspiration
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

www.thevintageweddingdresscompany.com/

50s-style-wedding.blogspot.com/

offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

http://www.rocknrollbride.com/about/

http://myownhome.blogg.se/2009/march/fina-skalar-av-gamla-lp-skivor.html

http://www.hellosugar.se/

• Svar på tråden 50-talstråden del 1
  • Lina_K

Var på bröllop i lördags där brudparet dansade lindy hop som brudvals

• mojikanan

kikar in då ja o min sambo ska ha bröllop sommaren 2011 med tema rockabilly / Rock bröllop..

• Piiiip

Jag dansar Lindy hop och måste bara säga att det är jättekul! Svårt, fort, spännande men jättekul!

Säg till tveksamma sambos att det är ungefär som bugg, lite snabbare bara med mer hopp. Lite coolare.

• LillieMae

mojikanan skrev 2010-08-30 22:37:50 följande:
    kikar in då ja o min sambo ska ha bröllop sommaren 2011 med tema rockabilly / Rock bröllop..

Va inne på din hemsida, vart hittade du den där fina dikten?
    JAg letar efter ngt sånt men vet inte vart jag kan hitta det.
    Hjälp :)

• mojikanan
    LillieMae skrev 2010-08-31 10:05:15 följande:
      Va inne på din hemsida, vart hittade du den där fina dikten?JAg letar efter ngt sånt men vet inte vart jag kan hitta det.Hjälp :)
    Det är Sara Dawns låt - Kärleksvisan, den är verkligen jätte fin!! 

Har en länk till den låten på bloggen när hon sjunger!!! 

Men letar du dikter så goggla det!! Försöker hitta insperation till mitt tal till min karl

och de visade sig att det finns "färdiga tal" att köpa på nätet till olika högtider.. 

Men ja ska nog knåpa ihop ett par egna rader!!

• LillieMae

mojikanan skrev 2010-08-31 10:28:33 följande:
    Det är Sara Dawns låt - Kärleksvisan, den är verkligen jätte fin!!  Har en länk till den låten på bloggen när hon sjunger!!!  Men letar du dikter så goggla det!! Försöker hitta insperation till mitt tal till min karl och de visade sig att det finns "färdiga tal" att köpa på nätet till olika högtider..  Men ja ska nog knåpa ihop ett par egna rader!!

JAg hamnar bara på sidor med riktigt dåliga dikter.
    Jag ska redan skriva en låt till honom men jag vill ha några fina dikter under vigseln..

• mojikanan
    LillieMae skrev 2010-08-31 10:39:41 följande:
      JAg hamnar bara på sidor med riktigt dåliga dikter.Jag ska redan skriva en låt till honom men jag vill ha några fina dikter under vigseln..
    Vad fint med egen låt!
  • RockTroll
    LillieMae skrev 2010-08-31 10:39:41 följande:
      JAg hamnar bara på sidor med riktigt dåliga dikter.Jag ska redan skriva en låt till honom men jag vill ha några fina dikter under vigseln..
    Fint med egen låt :) Jag är så blödig så om jag ska sjunga när jag är känslig skulle det aldrig gå hem...FOLK skulle gå hem haha.
  • RockTroll

Nu är förresten snart min M2Bs outfit färdigt inköpt...han har väst, byxor, slips och så köpte vi en sjukt snygg vit skjorta igår på Carlings. Det är ett tips om någon av era karlar vill ha en slim fit skjorta. Han blev så stilig och den satt perfekt :) Nu letar jag bara en kritstreckrandig hatt om någon har ett hum vart man kan hitta det? och sen ska han nog ha helröda sneakers till det bara.

• LillieMae

RockTroll skrev 2010-09-01 08:47:17 följande:
    Fint med egen låt :) Jag är så blödig så om jag ska sjunga när jag är känslig skulle det aldrig gå hem...FOLK skulle gå hem haha.

Min kille är musiker o alla hans vänner mer el mindre är musiker vilket gör det extra jobbigare.
    O jag har inte en aning om jag kommer våga göra det. Men hans ena bandkompis ska jag få ta sånglektioner hos eftersom det va så längesen jag sjöng "på riktigt" o sen skriver vi låten ihop.

Tänkte göra ngt riktigt lökigt som att visa bilder på oss i bakgrunden samtidigt som jag sjunger.
    Blir det för töntigt btw??? det kanske blir lite kletigt?

Svar på tråden 50-talstråden del 1