• Optimia

Kuvertbröllop?

Ja en rimligt låg avgift (typ 200-300 kr/pers som du skriver) istället för presenter tycker jag absolut är okej. 

Speciellt tonårskillar äter ju en del, så jag tycker du/ni kan ta typ 200 kr för vuxna, 50-100 kr för tonåringar mellan 13/14 och 18 och 0 kr för yngre barn. På så sätt blir det inte *jättedyrt* för varken familjerna eller er.

• Optimia
    MarDal skrev 2010-08-20 18:13:02 följande:
    Vi har kuvert avgift på 300 kronor å då ingår maten då såklart å så gratis alkohol! Billigare än en utekväll...Bröllopsgåvor vill jag ju såklart ha för jag tycker det är kul med presenter...Men först av allt vill jag ju att gästerna kommer och vill dela våran dag med oss.Vi skrev Vi hoppas att ni vill vara med och fira våran dag med oss.Sen hade vi en infolapp med summa o kontonummer o det som ingår inlagt i kortet!
    Sorry, men jag tycker man får välja ANTINGEN presenter ELLER kuvertavgift. Detta är också vad DN:s etikettguru Magdalena Ribbing rekommenderar.

Att be folk betala 300 kr/pers + bröllopspresent tycker jag är att önska sig FÖR mycket. Betala 300 kr för mat man inte själv valt kan vara ok, men då skulle jag nog bara ge ett vackert gratulationskort till brudparet.

Svar på tråden Kuvertbröllop?