• Fenomena88

Värmebox och middagstips

hej
    jag ska gifta mig nästa sommar och funderar på att fixa maten själv. Jag har svårt att komma på bra rätter som man kan tillaga någon dag i förväg. Hest ska man inte behöva göra något alls med den när den ska serveras förutom att lägga upp på tallrikarna. Är det någon som kan hjälpa mig med förslag.
     Jag inser dock att något bör vara varmt, annars blir det kanske inte så festligt. Därför undrar jag även om någon vet var man kan hyra värmeboxar i skövde.

hoppas någon kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Värmebox och middagstips
  • ClaraH

Ska du ha buffé eller trerätters?

Kallskuret, kall- och varmrökt lax är ju bara att lägga upp. Potatisgratäng och färskpotatis ska vi ha som varmt, som kallt inkokt lax och dubbelmarinerad oxfilé. Jag kommer att göra minipajer som förrätt och ha ost som efterrätt. Om du ska ha buffé kan man göra pajer, steka rostbiff, tjälknul, potatissallad dagen innan. Däremot blir det nog bäst om man gör sallader med grönsaker i samma dag. Soppa går också att göra dagen innan, bröd flera dagar innan (fryses).

• Fenomena88

tack för tipsen

Vi har tänkt trerätters, men jag vet inte om det är svårt att fixa själv. Antar även att man kommer behöva ganska många som serverar om man ska ha det.

Hade oxå tänkt minvästerbottenostpaj till förrätt, möjligen med en skiva lax på och sen ostbricka till efterrätt. men jag vet inte om det blir lite tårta på tårta med osten. varmrätten har jag inte kommit på något bra som går att förbereda dagen innan. Vet du om man kan göra risotto dagen innan?

Svar på tråden Värmebox och middagstips