• Pullan88

Har man två eller tre färger!?!?

Jag tänker på färgerna!
    Har alltid önskat ljusgrönt till bland annat inbjudningskort och tärnklänning..

Dock tänker jag på en tredje färg?

Dvs. I bröllopsbuketten - eller blir det bra med bara vita blommor och något ljusgrönt i den?

Sen tänker jag på brudgummen - brukar han ha något ljusgrönt på sig också? hmm.. känns kanske inte som världens bästa färg på honom men i övrigt passar den!

Så.. ska mna ha två eller tre färger? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Har man två eller tre färger!?!?
  • Lebendig

Vi tänker oss turkost och brunt, men det är nästan helt hopplöst med "rätt" turkosfärg. Några förslag?

• beeingme

Fracklands, båda förslagen skulle kunna funka. Dock undrar jag lite vad din sambo tycker? Skulle han kunna tänka sig ett bröllop i vitt, rosa och lila? En grej man kan göra är att han får skriva ner några av sina favoritfärger, du skriver ner dina (rosa,lila,orange) sen väljer ni tillsammans ut en från varje lista som kan passa bra ihop. Eftersom du verkar fundera på att ha med vitt så kan man alltid ha lite vita detaljer ifall man inte hittar dem inom färgtemat... Men om man ska återgå till de två färgförslagen du skrivit så gillar jag helt spontant off-white grönt brunt och lila.

Lebendig, en grej ni skulle kunna göra är att ni väljer ut kanske 2 turkosa nyanser och använder tillsammans med brunt. Turkos kan ju egentligen innebära flera olika typer av turkos. Dock lär man se upp med de turkosa nyanserna så det inte blir för mycket, utan att allting matchar..

• Fracklands

beeingme skrev 2010-11-19 11:26:38 följande:
    Fracklands, båda förslagen skulle kunna funka. Dock undrar jag lite vad din sambo tycker? Skulle han kunna tänka sig ett bröllop i vitt, rosa och lila? En grej man kan göra är att han får skriva ner några av sina favoritfärger, du skriver ner dina (rosa,lila,orange) sen väljer ni tillsammans ut en från varje lista som kan passa bra ihop. Eftersom du verkar fundera på att ha med vitt så kan man alltid ha lite vita detaljer ifall man inte hittar dem inom färgtemat... Men om man ska återgå till de två färgförslagen du skrivit så gillar jag helt spontant off-white grönt brunt och lila.

Jag hittade en näbbklänning till min lilla tjej som kommer vara drygt 1 år på bröllopet. En svagt rosafärgad klänning med nästan lilarosa paljetter.Jag tror att min klänning kommer vara ivory. Helt kritvitt gör sig inte till min bleka hy.

Och då bestämde jag att det blir ljusrosa, plommonlila och vitt med grönt i blommorna då förstås. Min sambo gillar lila så han var nöjd med plommonlila.

• Jossis81

Vi har ljusrosa och ljusgrönt som färgtema! Försökt att titta på andra färger, men faller hela tiden tillbaks på dom vi har valt.
    Sen kommer vi ha diamanter som "tema" också!

• Moster Stina

xaniara skrev 2010-08-21 08:36:34 följande:
    Du får ha precis hur många färger du vill, men det brukar kännas bra att hålla sig inom någon slags ram. Såklart att ni kan använda ljusgrönt till trycksaker och pynt men skippa att ha det på kläder om det inte skulle passa.  Ta en titt på theperfectpalette.blogspot.com/ (och se till att gå bakåt eller att söka på färger, för det finns hur mycket bra som helst) så får du säkert alla slags uppslag och förslag du behöver!

Hej jag ville bara tacka för tipset om denna sida.
    WOW vilka snygga kombinationer det finns. Det har fått mig att helt tänka om, kring vårt färgtema. Ska helt klart lägga till lite andra snygga färger till vårt redan inköpta rosa, lila och svarta. Blir nog guldgult och ljusgrönt tror jag!

Tack tack tack!!!

• JustMeAndMyLove

Vi kommer ha grönt, guld/bronze/orange (svårt att förklara färgen) och brunt. Sen kommer vi ha rosa detaljer i festlokalen :)

Så det går att ha hur mycket färger som helst! Grönt är ju en jätte praktiskt färg för man kan ha så mycket fint som levande växter, klängväxter etc.

Det vi gjorde var att vi googlade på de olika färgerna på engelska.

Testa skriv "wedding, green, brown, pink" så lovar jag att nån har nån gång lagt ut just det :)

Man kan få jättemycket insperation på hur man ska lägga upp det!

• Margris

Vi kommer att ha ljusgrönt, brunt och vitt! 

• beeingme

Fracklands, det kommer bli kanon! Tror inte heller att jag, om jag någon gång skulle gifta mig, skulle passa i kritvitt jag heller :)

• Emblas Mamma

Jag tror det blir för mycket med tre hela färger nu när jag tänker om,

men vi ska ändå köra på Ljusgrönt och vitt för det är det som är det mesta av allt. Sen ska vi ha inslag av gult. Dvs, lite gula rosor med på borden och lite gult på tårtan tillsammans med det vita och gröna.

Då blir det två dominerande färger med lite inslag av en annan. Tror det blir kanon:)

• beeingme

Emblas Mamma, jag tror att det kommer helt naturligt att en eller ett par färger är lite mer dominerande.. Men tror det kommer bli jättefint med lite gula rosor på borden :)

Svar på tråden Har man två eller tre färger!?!?