• MoonGirl

Tips till festprogrammet tack :)

Hej!

Jag envisas med att ha kort på oss, brud och brudgum, när vi var små i festprogrammet. Jag vet inte alls varför jag vill ha det, men det är nog för att det vore kul att se kort på oss när vi var små plus nu. Jag skulle vilja skriva något till korten, men jag vet inte vad. Någon som har gjort eller tänkt lika som mig? Har ni något tips till mig på vad man kan skriva vid korten..... något kul??

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips till festprogrammet tack :)
  • Oniq

Jag hade nog försökt hitta kort som visade uppenbara karriärsval eller intressen och skriva om det.

T.ex. En barnbild på brudgummen som håller i en skruvmejsel med texten ' Redan som liten visste X att skruvar var livet' (om han nu är snickare eller hantverkare på något sätt..

Förstår du?

• pyrro

Ovanstående tips tycker jag var bra.

I vårt festprogram hade vi bilder på alla tidiagre brudpar som var med. Det blev jätteuppskattat. Det var ju brudpar från 40 fram till nu.

På oss hade vi istället ställt fram förstoringar på oss som små (bebis kort och värsta ungdomskort med typ moppemusch) på presentbordet!

• tågjäntan

I kristna sammanhang är det vanligt att anting värdparet eller andra gör häftet och att man som brudpar inte helt vet vad det kommer att innehålla. Men vanligt är bilder från man var barn, tonåring tills bröllopet.
    Frågor ställda till brudparet var för sig där båda får samma frågor och så kan man jämföra svaren.
    Ofta frågas om hur man träffades och blev ihop.
    Sedan kan det vara med lite pyssel, "barn säger om äktenskap" typ, föräldrarnas verision, dagens mat, något kort om alla gäster, mm.
    Jag funderar på hur ni kan lägga upp det om ni själva vill göra häftet.... Kanske kan detta få er att spinna vidare.
    Lycka till!

• MoonGirl

Nu håller jag på med en kort presentation om gästerna... kom på det igår eftermiddag att jag ville ha det. I sista minuten! Bröllop den 28/8! Alltså nu på lördag....

Försöker skriva så kort som möjligt om gästerna, men så roligt som möjligt... som i stil som mekande bagare som gillar att fordsonsväxla. Men jag behöver mer idéer... Har en gäst som gillar att laga mat, typ som hobbykock, gillar att se på film mm. Går det att få det roligt med dessa ord??

Sedan har jag en annan gäst som gillar att snickra på huset och är väldigt händig.... är det någon som kan hjälpa mig? Just nu har jag idétorka!

• tågjäntan

Har du rimmat? Det gjorde jag om alla gästerna. Jag vet inte om det blir konstigt att rimma på bara några av gästerna.
    Här kommer lite spontana rim. Lägg till, dra ifrån eller gör hur du vill .

Xxxxx gillar att laga mat och hobbykock vara
    Behöver ni filmtips; på din fråga h*n kan mycket svara.

Snickra på huset är för Xxxxxx inget tvång.
    H*n är även händig med en såg (eller annat) och en tång.

Lycka till!

• sun moon

Vi har bild på oss som små på den sidan där vi har skrivit lite vad som hände i sverige och världen våra födelseår 73 och 66.  

• MoonGirl
    tågjäntan skrev 2010-08-25 15:08:27 följande:
    Har du rimmat? Det gjorde jag om alla gästerna. Jag vet inte om det blir konstigt att rimma på bara några av gästerna. Här kommer lite spontana rim. Lägg till, dra ifrån eller gör hur du vill .Xxxxx gillar att laga mat och hobbykock varaBehöver ni filmtips; på din fråga h*n kan mycket svara.Snickra på huset är för Xxxxxx inget tvång.H*n är även händig med en såg (eller annat) och en tång. Lycka till!
    Nej, vi har inte rimmat, men vi har försökt skriva det så här ungefär:

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

"Restokig sjuksköterska med gröna fingrar och som älskar fyrbenta vänner då hon gärna är koppelansvarig ibland".

Hade gärna rimmat men det hinner jag inte göra på alla. Festprogrammet måste bli klar idag då vi gifter oss på lördag. Det var bra förslag på rim annars!

Jag behöver lite hjälp med att skriva om en tjej som gillar att sy och så, och som gillar att baka och jobbar som it-tekniker.. gärna något fyndigt.

Sedan har jag en kille som jobbar inom energimyndigheten, finns det något roligt att skriva om det?

Sedan har jag skrivit så här om en tjej:

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

"En f.d student som gillar djur och allt kring målning, teckning och design och som snart har en liten bebis i sin famn. Men jag vill gärna få med något fyndigt". HJÄLP!

• MoonGirl

Oj, jag vet inte vad som hände ovan

• tågjäntan

sun moon skrev 2010-08-25 16:02:01 följande:
    Vi har bild på oss som små på den sidan där vi har skrivit lite vad som hände i sverige och världen våra födelseår 73 och 66.  

Låter som en bra ide!

• tågjäntan

Jag har bättre fantasi när det gäller att rimma .

Annars så funkar ju de förslag hittills om du inte kommer på något som du tycker är bättre.

Ska försöka fundera och se om jag kommer på nåt.

• duckling

på bröllop jag varit på hade brudparet "sagan om hur vi träffades" när de berättade om hur se träffades som en saga "den stiliga prinsessan var ute med sina hovdamer på dansrestaurang.." osv, det var väldigt roligt att läsa.

på ett annat bröllop hade paret, precis som du tänkte, en varsin bild på sig själva som barn och en text om både bruden och brudgummen, berättelsen om hela deras liv (ganska kortfattat då) som ledde fram till hur de träffades, väldigt roligt att läsa.

• tågjäntan

Oj, hur har det gått? Jag har alldeles glömt bort att jag lovade att fundera.

• MoonGirl

Det gick bra att få ihop alla presentationer om gästerna, fick sitta ganska länge med det.

NU är vi äntligen gifta, vi gifte oss i lördags! Allt gick bra! Bilder kommer sedan i mitt galleri.... om ni vill se

• tågjäntan

Grattis!
    Du får göra en ny tråd sedan när du lagt in bilderna .

• Maxiander

Tyckte det var jättesvårt att komma på något att skriva. Vi gjorde en sida med bara pussbilder på oss, tror det var uppskattat och många av våra gäster sa att de tyckte det var roligt och fint! :) Lite av dessa bilder bla www.maxiander.se/i-overmorgon-galler-det/

Vi tyckte det var roligt att bjuda lite på oss själva så folk fick sig ett skratt, de flesta pussbilderna hade vi ju tagit på olika resor när vi själva höll kameran så de var ju lite humor i dem :)

Lycka till! Ni har en helt magiskt fantastiskt underbar dag att se fram mot!

www.maxiander.se

Svar på tråden Tips till festprogrammet tack :)