Inlägg från: tågjäntan |Visa alla inlägg
  • tågjäntan

Tips till festprogrammet tack :)

I kristna sammanhang är det vanligt att anting värdparet eller andra gör häftet och att man som brudpar inte helt vet vad det kommer att innehålla. Men vanligt är bilder från man var barn, tonåring tills bröllopet.
    Frågor ställda till brudparet var för sig där båda får samma frågor och så kan man jämföra svaren.
    Ofta frågas om hur man träffades och blev ihop.
    Sedan kan det vara med lite pyssel, "barn säger om äktenskap" typ, föräldrarnas verision, dagens mat, något kort om alla gäster, mm.
    Jag funderar på hur ni kan lägga upp det om ni själva vill göra häftet.... Kanske kan detta få er att spinna vidare.
    Lycka till!

• tågjäntan

Har du rimmat? Det gjorde jag om alla gästerna. Jag vet inte om det blir konstigt att rimma på bara några av gästerna.
    Här kommer lite spontana rim. Lägg till, dra ifrån eller gör hur du vill .

Xxxxx gillar att laga mat och hobbykock vara
    Behöver ni filmtips; på din fråga h*n kan mycket svara.

Snickra på huset är för Xxxxxx inget tvång.
    H*n är även händig med en såg (eller annat) och en tång.

Lycka till!

• tågjäntan

sun moon skrev 2010-08-25 16:02:01 följande:
    Vi har bild på oss som små på den sidan där vi har skrivit lite vad som hände i sverige och världen våra födelseår 73 och 66.  

Låter som en bra ide!

• tågjäntan

Jag har bättre fantasi när det gäller att rimma .

Annars så funkar ju de förslag hittills om du inte kommer på något som du tycker är bättre.

Ska försöka fundera och se om jag kommer på nåt.

• tågjäntan

Oj, hur har det gått? Jag har alldeles glömt bort att jag lovade att fundera.

• tågjäntan

Grattis!
    Du får göra en ny tråd sedan när du lagt in bilderna .

Svar på tråden Tips till festprogrammet tack :)