Jag har gjort en del borsdekorationer med oasis föut, men inte någon handburen bukett.
Det finns en del tutorials att kolla på, så jag tror att jag kör ett test med hållare, åtminstone.
(Min egen var bara en tät rosbukett utan hållare. Det var plättlätt, bara man har tid.)
Bruden har önskat några specifika färger, och "något som hänger", dock inte murgröna. Jag tror hon menar en droppformad bukett. Jag vet faktiskt inte hur man får till "häng" i en bukett utan hållare. Jag ska be henne om bilder/länkar på buketter hon gillar så klart, men det är så tidigt ännu. Bland annat har jag tänkt köpa en "Hjärtan på tråd" i kruka i god tid.
Jag kom att tänka på iris eftersom de är gröna hela den perioden som var aktuellt och har lancettformade blad så jag tänkte att de kunde användas istället för texasgräs och liknande. För att få det att se lite proffsigt och nutida ut. Ni vet i bågar. Fästa med dekorationsnålar. Men det vet bruden inget om så det går att skippa.
Annars har jag inte mycket prydnadsväxter alls i trädgården, det är mest funktion framför stil därute. Lupiner, rönn, funkia, vallmo, klematis, akleja, iris, digitalis. Inget som passar just henne, och sen vårblommor som hinner blomma över.
Tack så hemskt mycket för era svar. Det hjälper jättemycket.