Inlägg från: Nephele |Visa alla inlägg
  • Nephele

Hjälp! Ljung + vaddå?

Vi planerar för bröllop i september nästa år, och försöker få till det med vilka färger vi ska köra på (fr.a. då blommorna). Jag har kommit fram till att jag iaf vill ha ljung i buketten, och ett ljunglila band på klänningen som går i cremevitt (gammalt! tyg, i paisley-liknande mönster). Jag vill att färgerna ska passa på hösten, men inte vara för "skrikiga", och inte heller för dova.  Just nu lutar det mot ljung, murgröna eller hjärtan på tråd, freesia (vit?)... Skulle även vilja ha t.ex. rosor, prärieklockor och/eller kallor. Men i vilken färg? eller nån annan blomsort?

Även om vi har drygt ett år kvar, så behöver vi besluta om blommor och färgtema, så vi kan börja småhandla lite grejer i rätt färger redan nu. 

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp! Ljung + vaddå?
  • Nephele

Jag är nog inte så överdrivet skrockfull, fr.a. inte när det har så olika betydelser beroende på var man kollar. T.ex. på engelska "Heather, Purple: Admiration, Beauty and Solitude".

F.ö. ang. skrocken så gäller det väl just om man plockar in ljung i huset? och det är ju inte det det handlar om. Vi ska bara ha den i brudbuketten, och vi gifter oss dessutom utomhus. Buketten kan få stanna ute efter dagens slut ;).

• Nephele

Champagnefärgade rosor har jag också funderat på, men är ju så svårt!

Fialotta 78 - faktiskt så har jag en lila ros på min uteplats, om det faller sig så väl att den blommar vid tiden för bröllopet så kommer jag ha den i min bukett, annars kanske jag får fixa nåt liknande från butik.

Önskar det fanns mer i butikerna nu att botanisera bland och prova sig fram, men tycker utbudet är lite trist :P. Funderar just nu iaf i olika nyanser av lila och rosa, + nåt litet oranget inslag. Gärna freesia i nån färg.

Svar på tråden Hjälp! Ljung + vaddå?