• lovis80

Gäster som inte dyker upp

Helt otroligt! Jag är inte ensam om att tycka att det är konstigt betende!

Vi ska på bröllop i helgen och när min sambo ringer sin bror idag för att erbjuda honom och hans fru skjuts dit fick han till svar att frun var förkyld och att han inte hade "lust" att gå. Han hävdade också att han inte hade någon kostym att ha på sig!

Min sambo blev lika upprörd som jag och förklarade för sin bror att bröllop kostar pengar och brudparet har ju räknat med dom. samt att om man inte har för avsikt att gå från början kan man alltid tacka nej. Vad anbehagar kläderna fick han sig en rejäl skopa av min prins som inte kunde förstå hur man haft flera månader på sig att fixa en kostym.

Det hela verkar nog sluta med att min sambo fick ringa runt till SINA vänner för att låna en kostym i lämplig stl.

Till historien hör även att detta inte är första gången detta händer utan det har hänt en gång tidigare! I och med att det är min sambos bror kommer ju samtliga till oss och frågar var de håller hus och där får vi stå och skämmas! vad ska man säga , -Nej dom hade inte lust......

• lovis80

Fick tackkort från bröllopet vi var på i augusti, otroligt fint slottsbröllop.

Tänkte bara berätta att min sambos bror dök upp med sin "sjuka" fru (hon verkade inte speciellt sjuk då iaf).

Han bar kostymen han fick låna av min sambos vän med en t-shirt under, hon ett par jeans med nån bomullstopp till. De såg lite malplaserade ut i och med att klädkoden var mörk kostym och att de övriga gästerna var ganska uppklädda, men det får stå för dem.

För övrigt kom min sambos vän ensam, de hade tydligen bråkat kvällen innan....så hennes plats stod tom under kvällen.

Ja, vad kan man säga jag tycker det är förfäligt hur folk beter sig.

Svar på tråden Gäster som inte dyker upp