• Matildes

Gäster som inte dyker upp

Så gifte sig jag och älsklingen i lördags! Dagen var underbar, och alla närvarande gäster var underbara! Men så finns det såklart folk där man ibland undrar hur 17 de tänker..

Först har vi min mans (ooh känns bra att skriva ;) pappas flickvän. Innan OSA gick ut sa hon nej. En månad efter OSA ångrar hon sig och vill komma. Pappan ville också ha dit henne, så okej. Fyra dagar innan bröllopet hör hon av sig och säger att hon inte kan komma!

Pappan gick för övrigt hem tidigt, direkt efter middagen, för att han hade "lite annat att fixa med". På sin sons bröllopsdag, way to goo..

Min mans barndomskompis och hans flickvän svarade inte innan OSA gick ut så vi ringde. Dom skämdes lite och bad om ursäkt att dom glömt svara, men självklart skulle de komma på bröllopet. Okej, ingen skada skedd! På bröllopet syntes dom inte till. Min mans bror försökte ringa men ingen svarade.

En kompis till mig hann jag se en snabbis efter vigseln men sen såg jag inte till henne nåt mer under middagen och festen. Fick sen höra av mina andra kompisar att hon inte skulle vara med under middagen och festen för hon var tvungen att fixa med en grej.

Tycker folk inte att sånt här är pinsamt? Jag menar, det är bordsplacering! Maten dukas fram till en plats där deras namn står! Som tur är så var de andra gästerna hungriga så dom hade inget emot att äta upp den övergivna maten ;)

• Svar på tråden Gäster som inte dyker upp
  • Matildes

Ja vi brydde oss inte så mycket, skojade mest om att nu kan vi inte vara kompisar med dom där längre så måste ta bort dom på facebook :P Det har vi alltså inte gjort hehe.. Men alla andra gäster undrade ju vart dom var, och tyckte också det var riktigt dåligt.

Skulle ju ändå vara intressant att veta hur de tänkte. Får ta och fråga någon gång om dom hör av sig, dom har inte gjort det än nämligen, och vi har inte direkt någon lust att höra av oss till dom ;)

• Matildes

Grodfrun: Jag kan också förstå att det kan dyka upp saker i sista minuten som gör att man inte kan komma. Men jag kan inte förstå att man isf inte hör av sig och talar om det. På själva dagen D kan ju brudparet vara lite svåra att få ett litet samtal med, men då kan man åtminstone höra av sig efteråt och förklara.

BrideBecks: Nej då, det var hans far i egen hög person som sa det där! Vi fick heller ingen bröllopspresent då han "inte hade råd". Inte för att vi kräver presenter då, men det där med att inte ha råd känns ju mer som prioritering av andra saker. Han har ju råd med andra saker, såvitt vi kan se. En ganska rolig typ det där.. :P

Men dagen var ändå undebar! Såna där småsaker kunde inte förstöra något :)

• Matildes

Aah fy vad pinsamt! Tur ni fick med dom iaf =)

• Matildes

Ja det är efter såna här grejer man inser vilka personer som är viktiga i ens liv. De två som inte dök upp på vårat bröllop har "i princip" fortfarande inte hört av sig. För jag fyllde år för ett tag sen och de båda två skrev grattis på facebook. That's it. Pinsamt!

Min mans bror skrev även till killen på facebook strax efter bröllopet och frågade vart de hade varit nånstans. Fick nåt svar att de hade inte haft råd och tyckte det kändes pinsamt. Liite mer pinsamt att inte dyka upp kanske och sen inte höra av sig alls med en förklaring? Bara låtsas som ingenting? Man vet ju liksom inte om man ska skratta eller gråta :P

Zanetti, jag har en liknande vän. Hon bangar jämt på alla fester och liknande! Säger för att det är klart hon kommer, men så dyker något upp... Beter sig helskumt! Bjöd henne och hennes kille på bröllopet, och de dök faktiskt upp! :)

mammab, din syster?? Jisses.. Har du hört något från henne efteråt då, hade hon något förklaring?

• Matildes

Hehe det här med kläder påminner mig om lite annat på vårat bröllop.. Min mans farbror med familj kom en kvart sent till kyrkan för de tog fel på kyrka. De hörde av sig fem minuter innan till min mans bror, så vi fick vänta en kvart med vigseln för att vänta på dom.

Vid middagen, tror det var mellan huvudrätten och tårtan, så går min mans två kusiner (som hör till den sena familjen) iväg och byter om. Den ena byter om till en enklare klänning medan den andra byter om till jeans och linne! Haha!

Det var visserligen inget jag störde mig på, märkte det inte ens förrän efteråt när jag tittade på fotona. Men lite komiskt är det :)

• Matildes

Midvinterflicka: Haha, såhär i efterhand borde man ha gjort så ja :) Ett tips till alla som ännu inte skickat ut sina inbjudningskort ;)

Svar på tråden Gäster som inte dyker upp