• Mirjami

Gäster som inte dyker upp

Jag har ett evenemang på facebook som heter bröllop, där alla som är bjudna till bröllopet som har fb är inbjudna. De får OSA där har jag meddelat och övriga som ej har fb hoppas jag OSA:r på vanligt sätt skriftligt. Har dock fått påminna då vissa inte behagar skicka ngt skriftligt och aldrig har ens velat ha vidare kontakt (svärmorfar min).

När det gäller dåligt beteende så finns det en del, nära släkt på min m2b:s sida som har en tendens att öppet gnälla på allt. De tror att allt de bjuds till skall anpassas till 100% efter dem och ingen annan. Har redan märkt dessa tendenser hos en. Dock min svåger så det går inte att ta bort honom från alla inbjudna.
    Jag har dock bett mina närmaste släktingar och vänner att hålla koll på dessa under festen. Hör de gnäll och gny så ska de säga ifrån. Jag har redan sagt att det är VÅRT bröllop och vi ordnar det som VI vill, inte för någon annan. Det är en ÄRA att bli bjuden och man ska cceptera brudparets önskan om hur DE vill ha bröllopet och de ska inte anpassa sig mer än att respektera allergier och kanske ha en lokal som är handikappanpassad om någon behöver det. Så pass långt kan man sträcka sig, men i övrigt skall folk respektera att det är VÅR dag. Min famlj och mina vänner som skall övervaka gnällisarna ska säga precis detta och är det någon som inte tål det så är utgången detsamma som ingången!!!

Jag tänker ha kul på min dag. Om några gör så som ni råkat ut för och OSAR utan att dyka upp så lämnar vi stolarna tomma så alla ser vilka typer dessa är och sen skiter jag blekfetaste i dem! Tänker inte svansa för folk som inte kan ens visa respekt. Been there done that och det har aldrig blivit bra. Svansar man så utnyttjar folk en bara än mer. Bättre att man raderar sådna ur sitt liv. Energitjuvar är vad de är och de hör hemma där pepparn växer!!! Jag blir lyckligare utan dem, så det så!!!

Svar på tråden Gäster som inte dyker upp