• Vinter10

Flytta isär

Det verkar som om du kommit fram till att låta henne pröva och flytta isär för en tid. Och det är nog ditt enda alternativ. Om du inte låter henne göra det kommer hon antingen göra slut och du kommer aldrig få veta om det skulle funkat eller inte. Eller så kommer hon, av respekt för dig, att stanna men vara bitter på att hon missade en chans till att göra något annat.

Dock säger jag som flera här ovan, diktera villkoren! Se till att det inte blir så att du sitter hemma i er gemensamma lägenhet och väntar på att hon skall ringa/komma hem etc. Det skulle vara döden för er båda tror jag.

En annan fråga jag funderar över är om din flickvän är väldigt impulsiv i andra saker? I sådant fall kan det ju vara något hon bara hängt upp sig på, men som hon snart kommer tröttna på?

I vilket fall som helst så kommer du ångra dig om du inte ger henne en chans och hellre ångra något man gjort än något man inte gjort säger jag...

• Vinter10

Angående att många säger att du lika gärna kan göra slut nu än att dra ut på det:

inte kommer du att bli mindre ledsen om ni gör slut nu än vad du skulle göra om ni gör slut senare? Det är ju inte så att man kan "bespara" sig den smärtan. Det kommer ju göra lika ont i vilket fall och ännu mer om du samtidigt går omkring och undrar om det skulle fungerat eller inte. Ge det en chans!

Omgivningen tycker alltid så mycket, något jag verkligen upptäckt när vi började planera vårt bröllop, det är ju ditt liv som du skall leva i, inte deras.

• Vinter10

Hon är ju fortfarande väldigt ung, "bara" 21, medan du är 27 (som jag). Om du väljer att stå bakom henne redan nu och säga som du känner, att du inte kommer göra slut utan att försöka så tror jag att resultatet kommer bli bättre än om du håller på den informationen. Jag hade i alla fall känt att du var villig att offra mycket för att få vår relation att fungera, medan om du hela tiden gett sken av att vilja göra slut så kanske hon lika gärna kan göra det då du inte verkar ha några höga tankar om er relation. Förstår du hur jag menar?

Du kan ju inte heller räkna med att hon skall vara villig att leva "ditt" liv som det verkar som ni gör just nu, helt och hållet. Lika lite som hon kan räkna med att du skall leva hennes studentliv som hon suktar efter.

Svar på tråden Flytta isär