Flytta isär
Jag träffade min m2b när jag var 16, vi flyttade ihop när jag var 17 och har nu bott ihop i snart 4år. Och jag tycker det är lite konstigt att hon vill flytta en halvtimme bort för att flytta ihop med en kompis. För mig ringer det varningsklockor iallafall. För man kan utvecklas tillsammans, hon kan ju studera och ha ett studentliv även om hon pendlar dom 30minutrarna och somnar bredvid dig på natten. Och det är klart att man inte är lika fri som när man är singel, man kan inte bestämma sig att dra till peru en månad sådär från en dag till en annan. eller dra till norge ett år och jobba om inte den andra partnern vill hänga med. Det är ju sånt man får ta när man har ett sambo liv, och det handlar ju om prioriteringar. Jag funderade på att studera till djurskötare i skara, men då min m2b pluggade här och inte ville flytta så blev det inte så, inte nu iallafall. Visst hade jag kunnat lämnat honom bakom mig och följt min dröm och levt särbo. men då valde jag honom, och nu studerar jag till undersköterska här hemma och trivs jättebra med det. Nu säger jag inte att det är så med din flickvän, men jag tycker att det låter lite konstigt