Pullan88 skrev 2010-08-26 14:18:39 följande:
Jag hade tyckt det var skönt med lite hjälp när jag nu studerar och har det lite kasst:) Men jag har dividerat frågan fram och tillbaka nu och så här tror jag att det är: - Svärmor sa ju att hon var ledsen över att hon inte blev tillfrågad om ekonomisk hjälp. jag tror att det hela sitter mest i att hon inte ens fick veta det lite innan utan rätt som det var fick hon ett inbjudningskort samtidigt som alla andra släktingar.. tror det sårade henne lite att inte fått veta i förväg. Dessutom diskuterade dom aldrig bröllopet. Vi ska berätta för svärföräldrarna nu till helgen en vecka innan vi skickar ut inbjudningskort. Dom kanske blir nog väldigt glada över att vi berättar för dom först i alla fall och diskuterar lite om hur vi har tänkt lägga upp bröllopet.. Då kanske dom själva känner att dom vill hjälpa till ekonomiskt om det är något dom tycker fattas över det vi har tänkt, vi får ligga lågt och se vad dom säger och tycker först:) Och HOPPAS dom blir glada!!
Tycker det låter jättebra att berätta för båda föräldraparen innan ni skickar ut inbjudningarna! Då kan ni prata lite om upplägget; hur många gäster, kyrklig eller borgerlig vigsel, festen osv, och så kan föräldrarna erbjuda bidrag och/eller praktisk hjälp om de själva vill det.
Lycka till med berättandet, det går nog bra, ska du se!