Ska vi FRÅGA svärmor eller inte?!
jag kan bara berätta hur vi gör och hur jag tänker kring detta.
vi betalar hela vårt bröllop själva. eftersom varken jag eller bm är särskilt sugen på ett oerhört stort bröllop så tycker vi heller inte att det blir några problem att göra det på den korta tid vi har tills dess.
jag, personligen, tycker också att det känns lite oförskämt att förvänta sig att nåndera av föräldrarna ska betala. jag förstår att man gjorde så förr i tiden, men vi lever inte "förr i tiden", vi lever nu, och då tycker jag också att man ska kunna betala för sitt eget bröllop.
om man har föräldrar som vill eller som erbjuder sig att betala delar av, eller hela, bröllopet så tycker jag att man kan föra diskussionen då den kommer upp (och det brukar det ju göra om man sätter sig ner och pratar om vad som ska ske). jag tycker däremot inte att man kan komma hem till föräldrarna/svärföräldrarna och kläcka ur sig "vi ska gifta oss! vad betalar ni?" - det tycker jag som sagt är både oförskämt och pinsamt.
har du och din bm diskuterat igenom hur ni tycker och känner i den här frågan?
red ut hur ni vill göra - då vet ni också hur ni ska hantera ev. uttalanden som kommer.