• Tinzi

    "kan" man be gästerna o.s.a direkt till mig dvs "bruden".

    Undrar om det finns någon sed ang vem man skall o.s.a till i en inbjudan, vrukar det vara någon annan? ...är kontrollfreak och vill gärna ha koll själv :)


     


     

  • Svar på tråden "kan" man be gästerna o.s.a direkt till mig dvs "bruden".
  • Tritonus

    Jag har iofs inte någon aning om hur det är med några seder och sånt, men det som känns vanligast är att man anmäler sig till föräldrarna till brudparet. Jag har dock fått inbjudningar där man ska anmäla till värdparet och även där man ska anmäla till brudparet själva. 


    Jag tycker inte det är konstigt om dom ska anmäla till er, men det är ju bara min personliga åsikt. Hur det "brukar" och "bör" vara, det vet inte jag... 


  • Sara och Micke 2010

    Hej,


    Vi gjorde så att man skulle anmäla sig till mig eller min respektive ALLA andra övriga frågor får toastmastern svara på! :) 


    S

  • cilla1973

    Jag skrev på kortet min mailadress, iinget konstigt med det tycker jag

  • VinterBrud82

    Finns en risk att du missar det där formella svaret, som kan leda till att folk anser att de svarat men att du egentligen inte vet till hundra.
    Eller att de svarar spontant "självklart att vi kommer" och att du då tar det som ett ja och sen när det närmar sig visar sig att folk tackar nej pga olika omständigheter.

    Kan va bra att vara medveten om dessa fallgropar för en godvän till mig fick stora problem just pga av dessa.

  • ClaraH

    Förr betalade ju brudens föräldrar brölloppet, dvs. brudens föräldrar var värdar för tillställningen. Det var de som bjöd in och ville då naturligtvis ha svar. Nu är det ju oftast brudparet som bjuder in och då är det ju mest naturligt att man själv tar in svar. Det ska vi göra. Sen kan man ju alltid dela ut uppgiften till någon av praktiska själ (vad de nu kan vara). Så jag tycker inte det är något konstigt med att man tar in svaren själv.

  • Pullan88

    Hej!


    Vi ska med ta emot anmälan själva:)


    Jag vet att många andra i släkten ogillade när min mammas syrra gifte sig och man skulle anmäla sig till ett helt okänd värdpar som man inte kände..


     


    Det känns även skönt att ta emot samtalen själva,


    så vi skriver upp vårat telefonnummer i inbjudan:)


     


    Och kanske ni ska undvika och skriva o.s.a eftersom det är många som är osäkra på vad det betyder- många tror att man inte behöver svara om man ska komma när det gäller en sån förkortning..


    skriv istället : anmäl senast:)


     


    bara ett tips:)

  • Andreas flicka

    Vi skapade en mejladress endast för ändamålet att ta emot svar. Funkade finfint.

  • Sörön10

    Vi tog emot anmälningarna! Det kändes lättast så! Vi hänvisade till en hemsida för frågor och sen fick de kontakta oss om de undrade något mer!


    Ville inte blanda in nån annan i det och vi ville ha koll! 

  • Mymlan16

    De fick anmäla till oss, dvs blivande brud och brudgum. Det var hur smidigt som helst, dessutom roligt att mingla lite med alla som skulle komma! ;)

  • Tinzi

    Ah, vad skönt att höra att så många gjort så. Då kör vi på det med :)Tack!

Svar på tråden "kan" man be gästerna o.s.a direkt till mig dvs "bruden".