Tack för era svar! känns så skönt att få ventilera sig över det här som känns så tungt jag tycker inte jag är så kritisk och petig,men säkert är man lite petigare än vanligt när det är ens bröllopsbilder som man vet att man aldrig kan ta om igen. och min man och min svärmor som är dom enda som sett bilderna tycker också att dom är dåliga. visst det är råkopior och dom är ju inte det bästa bilderna men allt är verkligen hemskt, ljuset är dåligt och vinklarna är jätte konstiga, vi ser ja konstiga ut. Råkopiorna som vi fick så är utprintade på A4 papper 8 bilder på varje och 10 st papper så vi fick rätt många bilder så man hoppades ju att någon skulle vara bra men min man ska försöka prata med fotografen om att få bilderna på skiva och se ifall vi kan göra något åt samt att jag kan lägga upp bilderna här så ni får se hur dom ser ut.
vi har nog kommit överens om att inte använda fotografens bilder till tackkorten utan gå igenom gästernas bilder och se om någon av dom går att använda. när vi hade gift oss satte vi in en bild i tidningen ( den som vi tyckte var finast av dom bilderna vi hade fått gästerna vi det tillfället) men den bilden fick vi bara negativa kommentarer av så det kändes ju också sårande. nu har vi fått lite fler bilder av gästerna men alla ser typ likadana ut och det finns nästan inga kort på bara oss utan det är folk överallt och det finns inga kort där vi tittar i kameran. jag kan lägga upp lite bilder här så får ni säga vad ni tycker om dom. Från kyrkan finns inte så många bra kort 98% av alla dem korten är jätte suddiga :( det var väldigt regningt ocg mulet den dagen så det blev inte så mycket ute kort heller. Bilderna inne från festlokalen är också jätte mörka och inte alls nå bra på oss då vårt enda hopp är bilderna utanför kyrkan.
Det känns verkligen hemskt för när jag ser på bilderna (fotografens) så blir jag riktigt ledsen. har flera bekanta som har så fina bilder, vi vill ju också visa våra "fina" bilder men vi vill liksom inte, vi skäms över dom. för jag är helt säker på att ingen kommer tycka dom är fina.
Vårat bröllop var inget extravagant bröllop, vi låg under medelbudget och vi tyckte det viktigaste var att ha fira våran dag med dom närmaste. men om det var något som vi ville satsa på så var porträttbilderna som vi tog i studio och det blev det absolut värsta. vi hade ingen fotograf i kyrkan el festen utan vi hade kompisar som har bra systemkameror att ta bilder. har tagit studiobilder förut och aldrg varit missnöjd utan tvärtom jätte nöjd. så typiskt att våra bröllopsbilder bara skulle bli skräp.
jag tror nog att jag är mera ledsen över detta än min man men vi är båda besvikna, man vill inte riktigt ha ett porträtt hängande hemma som vi inte alls tycker är bra och sen skulle vi vilja ge vår föräldrar porträtt och skicka tackkort åt gästerna.
men det är som ni säger, inget att göra åt men det känns verkligen jätte jobbigt. vi ska nog prata med fotogrfen även om det som är gjort är gjort. men man blir bara så ledsen, skulle verkligen vilja ha fina bilder att kunna se tillbaka på men det känns bara som en tung sten att ens tänka på bilderna. jag tror inte photoshop kan rädda oss så mycket heller då vinklarna är så dåliga. skulle bara vilja ta nya bilder men det går inte riktigt.
det här blev jätte långt hoppas ni orkar läsa.