Boendet/helpension/sjöflyg kostade ca19000, flygbiljetterna 14000 och extra flyg till london och hotell ca 3000 (crewbiljetter, standby men blev uppgraderade till första klass på hemresan)Bra deal...men vanliga ekonomi kostar ungeför detsamma för utomstående.
Vi gjorde av med 10-12000kr i fickpengar på ön ( vatten, spa, drinkar, a la carte och dykning)
Vi fick väldigt bra pris på touchdown, vi bokade i aug och reste i oktober ( lågsäsong) Just nu ligger samma resa på ca 14000 för två pers två veckor, då tillkommer sjöflyg men helpension ingår, får det till ca 19000kr totalt även nu. Pundet är fortfarande ganska lågt, kanske var lite lägre förra året, men ingen större skillnad tycker jag. Obs, nu är exemplet från sidan med personalrabatter..så jobbar ni inte inom branschen gäller det förstås inte.
Billigaste flygbiljetten är nu med SriLankan för ca 14-15 tusen....
Jobbar man inte inom branschen och reser med Hayes&Jarvis istället blir det lite dyrare. Hittar inga lediga resor till Fili samma datum som vi bokade, utan lite senare.. två veckor med transfer, helspension och flyg på ca 50 000kr. Inte så tokigt tycker jag..då flyger man med Qatar också som vi tyckte var helt KANON!
Man tjänar ju såklart på att kolla under sommaren då det dyker upp många bra erbjudanden, och jag har fått för mig at priserna stiger ju närmare dec-feb man kommer.
Lycka till! Kolla tripadvisor.com innan ni bestämmer er, finns mycket bra info där :)