Inlägg från: naturtanten |Visa alla inlägg
  • naturtanten

är det okej att ta samma tema som någon annan?!

Har en kompis som är upprörd och jag skulle vilja veta vad ni tycker i detta fall. Kompisen gifte sig förra året med ett mycket speciellt tema på sitt bröllop. Nu har hon fått reda på av en slump att en kompis ska gifta sig i år med exakt samma tema.. dock inte samma månad.. Har man rätt i vara upprörd över detta? Tror hon mest är ledsen för att hon känner att hennes kompis gick bakom ryggen på henne genom att göra som hon gjorde o inte berätta öppet.. hon kunde tex  bidragit med massa tips och annat om hon inte smugit med det.. skulle behöva lite åsikter om detta

• Svar på tråden är det okej att ta samma tema som någon annan?!
  • naturtanten

det e inte färgtema, mer åt sweeneey todd hållet, ja inte exakt det då men ni förstår principen... färger hade jag förstått om man kanske väljer lika...jag tackar fså mycket för  era kommentarer.. ska föra dom vidare..

• naturtanten

nej självklart har man inte patenträtt, vad svårt det då skulle vara o välja tema!!

tycker ändå att knappt mer än ett år efter är lite snävt.. faktiskt.. och vad jag vet så är det inte ett gemensamt intresse, dom är inte lajvare båda två brudarna till exempel.. det som är synd är att hon som planerar sitt nu går miste om knep, trix o massa kunskap som brud ett sitter inne med...

• naturtanten

aleta; det är en bra poäng, klart även om man kör samma tema så kommer ju slutresultatet att bli helt olika beroende på olika personligheter.

Tror även inte hon tar illa upp av att dom inte bett om råd, mer att hon som kör temat nu kunde fått så mkt tips och info gratis liksom som tips hur man syr klänning, vilket även hon ska göra ... lite lära av andras misstag liksom... men vill hon sköta det själv är det ju helt upp till henne..

tackar för alla vinklar på svaren, det är bra och få lite opartiska omdömen..

Svar på tråden är det okej att ta samma tema som någon annan?!