Inlägg från: Moirie |Visa alla inlägg
  • Moirie

är det okej att ta samma tema som någon annan?!

Allts, man har ju ingen rätt att "reservera" sitt tema för all tid och evighet. Om det vore copyright på bröllopsteman så skulle det bli svårt att komma på något helt eget.

Jag kan kanske förstå om man tycker det är lite konstigt att någon man känner väljer ett exakt likadant tema men det beror väl också på om temat känns naturligt för även det nya brudparet. Man ska tex inte bli förvånad om flera par i samma lajv-föreing vill ha temat medeltida bröllop. Om temat har anknytning till en gemensamm hobby eller intresse så...

Bästa inställningen är nog att bli smickrad över vilket inflytande ens egen goda smak har på omgivningen .

• Moirie

Det påminner mig om frågan om huruvida man får ge sina barn samma namn som någon väns barn, eller rent utav använda ett namn som ens vänner tänkt ut inför framtida barn.

Det går sällan att reda ut vem som kommit på en idé först, bara vem som sa det först eller gjorde det först.  Jag är inte en person som brukar dela med mig av mina planer om det inte är helt säkert att mina planer kommer att förverkligas. (Känns som jag frestar ödet om jag pratar för mycket om något som inte är säkert och det kan bli ganska jobbigt att behöva förklara för välinsatta nära och kära om något man pratat mycket om gått i stöpet).

Oavsett vem som kom på idén först eller om båda paren kom på den på varsitt håll så är väl det viktigaste att de får det bröllop de vill ha?

Svar på tråden är det okej att ta samma tema som någon annan?!