• 101010 Amor vincit omnia

I allra allra största hemlighet

Vi gifter oss om 1 ½ månad, hemligt. Jag har endast berättat det för en person som står mig nära, då det känns som att jag annars hade gått bakom ryggen på denna person. Men det finns fler som står mig nära, som mamma exempelvis.. Jag pratade med henne tidigare idag och hon berättade att en bekants son hade gift sig, hemligt. Hon lät så.. låg..?.. när hon sa det..... Som att hon inte hade velat att jag skulle göra så.... jag fick den känslan.... Nu vet jag varken ut eller in... Jag vill ju inte såra min kära mamma, men berättar jag för min mamma så måste ju han få berätta för sina föräldrar (och därmed kommer hela hans släkt veta det då de berättar allt!:::) och då försvinner väll meningen med "hemligt" bröllop? :(

• Svar på tråden I allra allra största hemlighet
  • pyrro

Vi hade planer på att gifta oss hemligt utomlands. Nu blev det inte så och min mamma var jätteengagerad i vårt bröllop och tyckte verkligen att det var jättekul....men hon hade även tyckt att det varit helt Ok om vi gjort det för oss själva. Dock hade vi då tänkt ha en riktig bröllopsfest då vi kom hem.

Däremot kan jag ju säga som mamma att jag hoppas få vara med då min dotter gifter sig.
    Däremot har jag svårt att tycka att det ska göra nån skillnad att berätta det före om hon ändå inte får vara med?!

• FramtidaFruSandberg

Jag vill bara berätta om en sak som en kollega till mig berättade: de gifte sig i hemlighet och idag (10år senare) är det fortfarande ett känsligt ämne mellan henne och hennes föräldrar. de har en bra relation annars men föräldrarna har inte ens sett bröllopsbilderna. Jag skulle aldrig gifta mig i hemlighet från min familj för jag vet hur ledsna de skulle bli från att inte få vara med.

• pyrro

Alltså det där måste man ju tro att man känner sina egna föräldrar nog bra för att avgöra. Som sagt mina föräldrar var jätteglada att få vara med på vårat bröllop, men om vi hade rymt iväg så hade dom ändå varit jätteglada för VÅR skull. Det viktiga är ju att vi gift oss.-)

Min mamma hade tom som förslag att vi skulle gifta oss när vi åkte utomlands för att hon nog hade på känn att min då BM inte ville ha så stort ståhej

• jkbr

Jag skulle bli ledsen,jag tycker det är sånt man berättar,men det är ju olika hur folk reagerar.Men man gör ju som man vill:)

• glace a four

Har ni någon speciell anledning till att hålla bröllopet hemligt? En anledning som kanske gör att din mamma förstår även om hon blir besviken. En vän till oss gifte sig hemligt eftersom hennes och has föräldrar är skilda och deras nya respektive kommer inte överens och inte heller deras föräldrar om de inte måste... De har båda väldigt stora släkter med halvsyskon osv och de kunde inte dra någon naturlig gräns med vilka som skulle få och inte få komma. ordna något med bara deras föräldrar var uteslutet eftersom de inte ville ordna ett bröllop för alla om det ändå skulle bli stel och konstig stämning. allltså blev det hemligt. och hennes föräldrar förstod det helt och fullt även om de blev lite besvikna ändå.

ska ni bara ha det hemligt för hemlighetens skull hade jag kunnat förstå om din mamma tog illa vid sig...

• pyrro

Vi ville göra det hemligt bara för att vi tyckte det var himla mysigt och romantiskt att bara vi visste om det.....vår plan (som nu inte blev så men som jag fortfarande gillar) var att skicka ut inbjudan till bröllopsfest medans vi var utomlands. Jag tror alla i vår släkt hade blivit jätteglada för oss

• litet hemligt bröllop

hur gick det?

Vi ska gifta oss hemligt 11 dec, tror att min mamma bara blir glad.. likaså sambons föräldrar :) Vår plan är att ha en stor fest på 1 årsdagen :D Dock ska vi samma dag ha bröllopsmiddag med föräldrarna :) De tror de ska på kalas :)

Vi valde att ha ett hemligt bröllop så slipper vi tänka på vilka vi skulle bjuda och att vi kände oss tvugna att bjuda vissa. Sen är min sambo ingen giftaskille egentligen :)

Svar på tråden I allra allra största hemlighet