• evelinas

Ringar från Hellkes?

Går i förlovningstankar och har börjat spana lite på ringar. Har dessvärre inte hittat några jag gillar till 100%...tills nu! Jag vill ha en kantig ring men alla kantiga ringar är så höga. Men nu hittade jag en från Hellkes som heter Standard slim och den är 5mm bred och 1.4mm hög.

www.hellkes.se/forlovningsringar/standard_slim/954_guldring_18k.html

Någon som beställt från Hellkes? Blev ni nöjda? Tror ni det är en bra modell på förlovningsring? Lätt att hitta passande vigselring?

• Svar på tråden Ringar från Hellkes?
  • tedbaker

Hej!

Jag har iofs inte en ring från Helkes, men tittade på dom också innan vi köpte ifrån Vigselbutiken.se. där har du många kantiga ringa i olika bredder.
    Själv har jag en Vigselbutiken Space, 5mm bred och 1,4mm hög. Grymt snygg! Har tänkt mig en smalare kantig ring med diamanter som vigselring (inte hittat någon perfekt än dock..)
    Mannen har samma Space fast 7mm, riktigt maffig! Men han ska inte få någon vigselring..

Glöm inte att ta en storlek större i ringen än du brukar, de kantiga är svårare att få av.

Lycka till!

• evelinas

Ok ska kika på den! Tack :)

• Lindahl

Våra förlovningsringar är från Hellkes och vi är jättenöjda!!!!
    Tyvärr finns inte vår serie kvar så antingen får vi kolla om det går för deras del att ta in ringar från samma leverantör eller så får vi hitta en annan vigselring som passar då jag/vi fick ett kanonbemötande...
    Är du osäker på hur ringen sitter eller ser ut på dig??Kontakta dom omgående för en bokning så du får se ringen i verkligheten och för att kolla storleken på vad du behöver. Kompisar till oss fick hemskickade "atrapper" av de vigselringar som dom kunde tänka sig att ha, för att testa och känna sig fram....snacka om service, dom fick en egen designad ring istället, hittade en dom gillade och "blingade" den lite...

• elisabettan

Vi har ringar från Hellkes. De är mycket trevliga, tillmötesgående och serviceinriktade tills något går fel.

Men annars mycket prisvärda och med vackert utbud på ringarna.

• evelinas
    elisabettan skrev 2010-09-04 20:24:55 följande:
    Vi har ringar från Hellkes. De är mycket trevliga, tillmötesgående och serviceinriktade tills något går fel. Men annars mycket prisvärda och med vackert utbud på ringarna.
    Har du varit med om att något gått fel? Vet de som bestäällt från Vigselbutiken men ingen som beställt från Hellkes... man vill ju inte gå på en nit
  • elisabettan

Jag tror inte att ni ska vara bekymmade över att beställa från dem. Det som hänt oss är att de stavade fel när de graverade våra ringar. Vi har inte fått svar på något av de mail vi skickat dem angående detta. Hade de bara svarat och bett om ursäkt eller liknande så hade det inte gjort något, men de har inte kontaktat oss alls utan bara ignorerat oss då blir det ëtt annat l'äge liksom.

Å andra sidan så har vi inte ringt dem heller, bara skickat två mail. Vi har inte jagat ihjäl oss. Men det borde egentligen vara tillräckligt, tycker vi. Vi ska ringa dem i veckan och höra vad man kan göra åt saken. De ska ju även gravera vigselringen, som vi köpte samtidigt som förlovningsringarna, och vill ju kunna känna mig säker med att göra detta.

• Lindahl

Inte kul när det blir fel....
    Vi har ju inte haft det problemet med dem så våra upplevelser skiljer sig åt...
    Men det ska bli kul att kontakta dem ang vigsering då dom inte längre har de ringar jag tittat på innan i sortimentet, om det går att plocka hem dom ändå....

• katarina t

Ang om det är lätt att hitta vigselring.. Vad har du tänkt dig för vigselring? Jag tycker det är väldigt praktiskt med ringar där diamanten är i ringen och inte sticker ut, och det blir ju svårt på 1,4mm. Men visst finns det fina vigselringar som passar, kika runt på nätet och se om du fastnar för någon stil och kolla hur den funkar med höjd och bredd på förlovningsringen!

• evelinas
    katarina t skrev 2010-09-07 07:53:05 följande:
    Ang om det är lätt att hitta vigselring.. Vad har du tänkt dig för vigselring? Jag tycker det är väldigt praktiskt med ringar där diamanten är i ringen och inte sticker ut, och det blir ju svårt på 1,4mm. Men visst finns det fina vigselringar som passar, kika runt på nätet och se om du fastnar för någon stil och kolla hur den funkar med höjd och bredd på förlovningsringen!
    Har inte riktigt tänkt så långt Vill inte ha "american style" på ringen, med väldigt upphöjd sten...känns opraktiskt när man har hund OCH jobbar med små barn. 

schalins.se/uploaded_files/big_20100315133502vega_0_18ct.jpg denna gillar jag och den är i rätt höjd också :)

• Lindahl

evelinas skrev 2010-09-08 19:41:23 följande:
    Har inte riktigt tänkt så långt Vill inte ha "american style" på ringen, med väldigt upphöjd sten...känns opraktiskt när man har hund OCH jobbar med små barn.  schalins.se/uploaded_files/big_20100315133502... denna gillar jag och den är i rätt höjd också :)    

Har faktiskt själv tittat på den...
    Våra förlovningsringar är ju schalins så vill nog ha det när det gäller vigselringen oxå...

Svar på tråden Ringar från Hellkes?