• S2011

Ni som haft billigare bröllop, tips!

vi är iofs i planeringsstadiet, men vår budget ligger på 30-35 tkr.

vi planerar för ca 35 gäster, kyrklig vigsel och middagsbuffé i festvåning på hotell. vi vill inte bjuda alla vi känner, utan satsar på nära och kära - men "lyxar" till bröllopsmiddagen istället (om man som jag anser det vara lyx att kunna sätta sig på häcken och inte behöva bry sig om servering, undanplockning, diskning, städning osv.)

jag har hittat min drömklänning och beställer den från nätet för nånstans 1500-1800 kr beroende på växelkurs. bm's kläder har vi inte tittat på riktigt än; men räknar på ungefär samma summa som mina totalt.

vi har valt titanringar - billigare än guld. mina stenar kommer dessutom vara cz - vilket spar mer pengar (jag tänker byta stenar vid bröllopsdagar el. dyl.).

vi har rationaliserat bort mycket "lull-lull" och "måste-ha-grejer" som typ vigselprogram, solister i kyrkan, favors etc etc. såna saker kostar måååånga kronor och behövs egentligen inte.

jag tycker att ett bra tips är att sätta sig ner och gå igenom från start till slut vad man vill ha och inte - och sen se till att hålla sig till de ramarna. om man inte har sånt klart för sig och sen börjar surfa runt så kommer man verkligen hitta skitmycket, ofta superfina, grejer som "vi bara mååååste ha!". särskilt när man som tjej sitter och surfar ;)

Svar på tråden Ni som haft billigare bröllop, tips!