Inlägg från: amorvincitomnia87 |Visa alla inlägg
  • amorvincitomnia87

Budget

Vi ska gifta oss 11 juni, men jag vill veta vad det kommer kosta. Jag har kollat runt massa för att försöka se vad det är som kostar, förutom de uppenbara kostnaderna som kläder, mat etc... 

Vad jag har hört så blir alltid bröllopet mycket dyrare än vad man budgeterat innan... Därför vill jag ha tips på saker man inte tänker på att inräkna i budgeten. Vad är det för kostnader sista veckan när allt ska göras??

Är det möjligen någon som vill dela med sig av sin faktiska budget, som redan gift sig och därmed har "facit i hand"..?

amorvincitomnia
  • Svar på tråden Budget
  • amorvincitomnia87

Är det någon speciell post som kostar mycket? Jag har tänkt på duk, porslin, servetter, ljus, vaser, bord, stolar, blommor... Vad tillkommer mer?

• amorvincitomnia87

Precis.. Det är inget du nämner som jag tänkt mig.. men jag är helt säker på att jag kommer komma på saker efterhand... Vill ju kunna göra en så verklighetstrogen budget som möjligt...

Ingen som har en budget att dela med sig av??

• amorvincitomnia87

O tack, det var många bra tips! Jag har faktiskt budgeterat alla posterna du nämner, men visst är många av dem svåra att budgetera när man inte har en aning om vad det kostar.. men men... Tack för hjälpen!

Säg till om någon vill dela med sin budget med facit i hand!

• amorvincitomnia87

Vi har budget på 45 000, trots att vi är nästan 100pers. Kom över klänning för 3000, har redan skor, har kompis som fixar hår o smink. Min m2b har redan kläder. Vi önskar oss i bröllopspresent av flera i släkten att laga mat till bröllopet, så det kostar 0kr. Billig lokal med full utrustning (1800kr) och gratis i kyrkan. Alla trycksaker gör jag själv, så det är endast materialkosntand.. Vi känner en proffsfotograf.... Vi gifter oss på våren och plockar blommor själva.
    Osv, osv.

Ja det finns bra budgetverktyg, men det är ändå kul att se folks riktiga budgetar, för att jämföra de budgeterade utgifterna med de faktiska, och vilka poster som kostat mest osv..

Svar på tråden Budget