Budget
Ja, budgeten här på BT var faktiskt riktigt bra :)
Är nöjd över budgeten jag gjort.. inte mycket man missar tror jag! :)
Ja, budgeten här på BT var faktiskt riktigt bra :)
Är nöjd över budgeten jag gjort.. inte mycket man missar tror jag! :)
Vår budget är uppe i ca 18.000 kr nu och tro mig - den kommer INTE överskrida 30.000 eftersom jag verkligen räknat med allt just nu!
Det är utan bröllopsresa såklart eftersom jag kommer planera den efter bröllopet.
Vi har ändå 70 gäster på vårt bröllop!
Det handlar bara om HUR bra man är på att planera, HUR mycket man planerar och HUR mycket hjälp man får.
Vi får otroligt mycket hjälp med kransbindning, maten som hela släkten ska hjälpa till att laga, musiken som en vän ska fixa, bröllopsfotografier som en annan vän ska ordna, håret som min frisör ska fixa för bara en tusenlapp eftersom jag känner henne, blommor vi ska plocka själva i mormors underbara trädgård till bordsdekorationer.
massa annat..
Vi kommer i stort sett inte betala för mer än kläder och ringar och lite annat.. Sen kommer vi köp ganska billiga ringar med,
för som jag säger - man är inte mindre kär för att man har en lägre budget :)
absolut inte :)
men man får försöka hålla i sina kontakter och planera ordentligt och inte försöka styra iväg med smådetaljer som kan bli väldigt dyra.. Själv lägger jag hellre massa pengar på bröllopsresan sen.. den räknas gå på 35.000 så då är ju budgeten uppe i ganska mycket.. men den räknar jag inte med eftersom jag inte kommer beställa den förrän dagarna efter bröllopet.
Jag studerar med så vi är inte heller så högavlönade ;)