• gbgrockbruden

Mat / ser detta ok och lätt ut?

Vi ska göra allt själv, med lite hjälp från svärmor och vill förbereda så mycket som möjligt dagen innan. Vi blir 40 personer och vi ska ha två servitörer.

Snittar till bubblet och skålen Tre olika sorters som förbereds dagen innan.

Mellans kalla buffé: www.matklubben.se/recept/mellans_kalla_buffe_67873.html och varm potatistårta (som görs dagen innan fast värms i 30 minuter innan servering).

Parfait till efterrätt

White Lady tårta och avec.

Vad tycker ni? Är detta genomförbart?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mat / ser detta ok och lätt ut?
  • Moster Stina

Potatistårta är en höjdare! Detta har testats många gånger förut, så vi börjar bli experter. Den blir bara godare av att stå ett par dagar!

• M Berg

det där tipset tar nog jag till mig... bra buffe den kan helt klart fungera!

• Lysdioda

Buffén låter jättegod och potatistårta är ju guld!

Det jag kan rekommendera er vad gäller snittarna är att provgöra dom en dag och äta dom en dag efter för att veta säkert att de inte saggar till sig, smetar ut sig och blir blöta av att ligga färdiga en dag. Jag har nog alltid bara äta supernygjorda snittar som varit goda, men det beror ju på vad som ska vara i/på.

När jag fått sånt där tunnbrödsrulle med lax och pepparrotsgrädde som stått för länge har jag valt bort dom eftersom de till och med ser blöta ut.

• TheD

Har aldrig hört talas om potatistårta! Även om jag inte har smakat/sett osv så är det inget jag någonsin kommer då jag inte gillar potatis:) Kräsen typ ja. Men det låter intressant.

Svar på tråden Mat / ser detta ok och lätt ut?