Eftersom tråden blev uppdaterad, så tänkte jag bara skriva och säga att jag oroade mig i onödan. Jag fick faktiskt en helt underbar möhippa tack vare min fantastiska tärna och min blivande man som varit såå duktig på att hålla det hemligt ända in i det sista. Jag anade verkligen ingenting.
Fick ett kuvert av honom kl 9 på lördagmorgonen för 14 dagar sedan, där det på rim stod att jag hade en timme på mig innan det ringde på dörren och att dagen skulle börja stillsamt med lite flärd.
Kl 10 ringde på dörren och där stod en kvinna jag aldrig sett förut. Det visade sig att hon ger folk stilanalyser, så det var det dagen började med. Jag har gått och tänkt så länge på att jag skulle boka tid för det, för efter att ha gått ner 125 kg så känns det lite trevande. Därför var det jättekul att höra att jag har rätt bra koll.. Det ingick en kroppsanalys i stilanalysen och den tror jag verkligen att jag behövde.
När kvinnan gått så fick jag ett nytt kuvert, där innehållet i brevet var att jag skulle använda mina nya kunskaper och packa ner nåt snyggt i en väska, för jag skulle bli hämtad utanför porten kl. 13.
Kl 13 står jag utanför porten och då kommer en bil jag tycker jag känner igen som min kompis. Men när jag tittar närmare så ser jag ju att det inte är min kompis utan någon helt okänd som kör. Så jag utgår ifrån att det bara är en likadan bil. Men så kliver tjejen ur och frågar är det här Fröken xx och håller upp en stor skylt där det står Fröken xx. Och jag bara nickar och går mot bilen, då fäster hon fast en dekal på dörren där det står Maddes limousine. Jag får sätta mig i baksätet och där ligger en burk cider och en rund ask med snören om, som är en present till mig. Jag öppnar asken och hittar ett diadem med Fiona-öron (shrek) och en liten prinsesskrona, plus ett par solglasögon med rosafärgade glas i Dame Edna-stil och en liten chokladkartong (9-bitars).
Sitter och ler hela vägen i bilen, efter att jag har tagit på mig diademet och glasögonen. Har ingen aning om vart jag är på väg, men misstänker att det är min bästa kompis halvsyster som kör (jag hade aldrig träffat henne innan). Vi stannar till slut utanför en port och hon tutar. Jag kliver ur bilen och då kommer min kompis och en bekant till oss som jag inte har träffat på fler år och möter mig. Vi går upp till en lägenhet som tillhör min kompis syster och när jag suttit där en stund så kommer ytterligare en gäst. En annan av mina bästa kompisar, trodde verkligen inte att hon skulle kunna komma på nåt sånt här. För förra veckan hjälpte vi dem att flytta till en stort hus plus att hon har 3 barn (det äldsta är 6 år). Blev så rörd av att hon lyckats få till det...
Vi fick alla varsit klistermärke att sätta på kläderna. Det var en bild på mig, där min kompis lagt till en krona och under stod det Maddes crew.
Sen blev det lunch, jättegod pastasallad och ett mousserande jordgubbsvin, som inte var sött utan bara smakade som färska jordgubbar. Det var som att dricka sommar...
Sen var det dags att ge sig ut på stan, vi fick ytterligare ett Maddes crew klistermärke att fästa på ytterkläderna och jag fick ytterligare ett kuvert men i detta låg det 8 små lappar. Jag skulle fotografera : En person som äter, en papperskorg, ett djur, en snygg person, en översminkad dam, en fult klädd person, en person som gör tummen upp och en person klädd i rött. För varje gång jag lyckades fick jag ett klistermärke som de fäste på min kappa.
Den sista bilden tog jag på Göteborgs central där vi drack lite vin och jag fick en smörgås. (Måste äta så ofta). Sen var vi dessvärre tvungna att säga hejdå till min kompis (3-barnsmamman) för hon var tvungen att åka hem.
Vi åkte tillbaka till lägenheten. Och det var dags för del 2 av mina uppdrag. De ville veta hur väl jag känner min BM, så de hade frågat honom några frågor och sen så skulle jag svara vad jag trodde att han hade svarat. Det gick väl så där.
Sen fick jag min belöning för varje sak jag klarat så fick jag en pusselbit till ett gigantisk pussel. Och på bilden var min älskling...
Sen fick jag ytterligare cider och de tog fram lite snacks. Och så berättar min kompis att det ska komma ytterligare en gäst. Var jättespänd, det visade sig vara min kompis kompis som ska sminka mig på bröllopsdagen. Fast den här kvällen så gav hon mig en festsminkning som hette duga. Har aldrig varit så färggrant sminkad i hela mitt liv, kände mig som en papegoja...
När jag var sminkad åt vi middag, jättegod ugnsform med klyftpotatis, fläskfilé, rotfrukter, fetaost och oliver. Till det serverades lite sallad och tzatziki det var sååå gott.
Fick byta om till min fina kläder och sen gick vi ut en vända på stan. Mina Fiona-öron visade sig vara riktiga killmagneter, vet inte hur många som var framme och pillade på dem...
Hade i alla fall en helt underbar dag! Den var så lagom och det kändes att de verkligen tänkt till för att dagen skulle bli så lyckad som möjligt för mig....
Men en av de viktigaste lärdomarna jag kan dra är att man inte ska oroa sig och deppa innan man står inför fullbordat faktum.