Aniara4 skrev 2011-07-25 17:05:34 följande:
Nu har vi bokat Kuredu vi också! Vi bokade en beach bungalow, beach villa skulle ha kostat oss ungefär 14 500 mer för två veckor och det är ju faktiskt en hel semester till! Blir vi alltför less på restaurangen och bungalowen kan vi kanske uppgradera sista veckan, men jag betvivlar att min ekonomiske man går med på det...
Ekonomiska som vi är bokade vi inte genom någon resebyrå utan bokade hotellet direkt och reguljärflyg via
skyscanner.se . (Man kan förstås kolla andra boknings- och jämförelsesajter och få bästa priset. Vi fick flygresan för sammalagt ca 13 700 för två personer tur/retur.
Hotellet bokade vi med full board, inte all inclusive, för vi behöver inte dricka drinkar och sånt för 40 dollar om dagen, och det kostade 3500 dollar för två veckor, plus 600 dollar för transfer med sjöflygplan.
Så sammanlagt knappt 40 000 för alltihop, det tyckte vi var bra!
Vad härligt, när åker ni?
Det var riktigt bra pris på flygbiljetterna, vilket flygbolag är det? Vi kollade också alla möjliga alternativ men för oss (då vi åkte) skulle det inte bli billigare - snarare dyrare att boka allt själv. Och Nätresebyrån kunde hjälpa oss boka de billigaste flygbiljetterna vi själva hittat så :) Så det kan vara lite olika med det där.
Nu har ju vi kommit hem och jag kan berätta att det var underbart, så ni har något helt fantastiskt att se fram emot! Vi bokade också en beach bungalow, men vi blev fritt uppgraderade till en O-beach villa. Det är tydligen ganska vanligt så håller tummarna att ni blir uppgraderade också! Fast det är väl bäst att vara inställd på beach bungalow så klart, de är inte så tokiga de heller! Och som sagt kan man alltid uppgradera på slutet ifall man vill och det finns möjlighet :)
Vi hade halfboard och det funkade perfekt för oss med frukost och middagsbuffé. Till lunch räckte det med lite snacks och vin för oss efter en stadig frukost, men man kan även köpa sig något lätt i poolbaren till exempel om man är extra hungrig någon dag. Det är olika tema på maten varje kväll vid buffén så tröttnar på maten gör man nog inte iaf... det var suuuuupergod mat verkligen!!! Åh vad jag längtar tillbaka :)