Förrätt
Jag skulle behöva lite tips på bra förrätt, nått väldigt lätt för middagen blir kraftig.
Jag skulle behöva lite tips på bra förrätt, nått väldigt lätt för middagen blir kraftig.
Vad ska ni ha till middag?
Man bör veta det så att man inte föreslår lax våfflor och huvdrätten är lax.
Toast Skagen kanske?
Fast det är svårt att veta som kattpoet sa före mig.. har ni något genomgående tema i matväg?
Ja för man kan ju inte ha thailändska vårrullar med chili dipp om huvudrätten är svensk älgstek med svartvinbärsgele, brun sås och kokt potuttis.
Melontzatsiki med räkor kanske det är lätt och lite annorlunda.
En soppa (kall på sommarn, gurksoppa eller gazpacho, kanske)
tomat och mozzarella-sallad
melon och lufttorkad skinka
Men jag håller med om att man vill veta mer (vad blir huvudrätten, vilken årstid pratar vi om, mm) för att ge bättre tips.
Salta våfflor är väldigt lätt att göra, ser fint ut och kan ha vilken "topping" du vill som passar huvudrätten.
"topping" förslag:
Renskav, pepperot och cremefraiche
Gravad lax med gräddfil
Rivna äpplen, curry, kyckling
Rostbiff med pepparotsgrädde
Philiadeliphia ost med stekt purjo
Kaviarröra
skagenröra.
Ok jag var för ivrig när frågan skrevs, klart man måste berätta vilken mat det blir. Vi ska vara väldigt otraditionella och troligtvis hyra in en kille med en gigantisk bbq smoker, så det blir jättegrilltallrik med sallad och hemgjorda steakhouse strips.
Oj glömde datumet... slutet av April.
Jaa kanske en pytte sallad med en grissini pinne eller vad den nu heter. Det kanske inte är så dumt.
På denna sidan finns en massa Amerikanska recept som kan funka kanon med en BBQ middag.
Tackar för länken! Där ska jag läsa runt lite :)
Det finns mycke bra recept där som funkar med grillat.
Tänk på att inte göra kaka på kaka. sallad till förrätt kan bli mycket med sallad till varmrätt. hade nog satsat på en soppa. eller något annat som inte är så tungt.