Vad ska jag göra ?!
Jag blev tillsammans med min nuvarande när jag var 16. Vi förlovade oss när jag var 20, och nästa år ska vi gifta oss, då fyller jag 26. Sambon är ett år äldre än mig.
Det fanns ingen tanke på att förlova oss när vi var 17 respektive 18, vi var så nöjda med att bara vara tillsammans och studera. Håller med övriga inlägg om att förlovning är högst personligt och det finns ju ingen åldersgräns, men tänk också på att förlovningen kan bli en rolig och speciell händelse, en milstolpe i er relation. Kanske det kan vara kul att "spara" den till lite senare? Själv tyckte jag att det var kul att längta efter förlovningen, det är ju inget beslut som måste fattas omgående, man är ju lika mycket tillsammans med eller utan ring :)
Tänk även på att era familjer kanske inte blir lika glada som ni, med tanke på er ålder. Vet naturligtvis inte hur eran situation ser ut, men om du vill vara tillsammans med henne resten av livet så följer ju hennes familj och släkt med i paketet. Då är det skönt om det inte finns problem mellan dig och dem. Ni är ju trots allt unga och det är väl inte riktigt normen att förlova sig vid er ålder.
Hoppas att du kommer fram till ett svar som passar er. Det kan ju bli så att ni är tillsammans resten av livet, så vårda er relation. Och den du har till hennes familj. ;)