Inlägg från: Moster Stina |Visa alla inlägg
  • Moster Stina

Bröllop 2011- 2012 (Spelar ingen roll egentligen)

Hej på er!
    20 augusti nästa år bär det av.
    Var på ett augustibröllop för några år sedan, och insåg då fort vad praktiskt det datumet var. Alla hade kommit hem från sina semestrar, och jobb och skolor har precis kommit igång.

Vi har båda stora släkter, och mycket vänner.
    I ortens största  festlokal får man bara vara 100 st, så vi har beslutat oss för att först ha en MOTTAGNING direkt efter vigseln.
    Detta på en hembygdsgård, där mina spelmän till släktingar får underhålla till dryck och diverse snittar.
    Till mottagningen kommer vi bjuda hur många som helst! Körer, kollegor, orkestrar vi är med i, och så alla släktingar o vänner. Kan nog bli 150-200 st!!!

Men sen drar de 100 "närmaste" vidare till mat och fest i en annan lokal.

Att välja ut de där 100 är INTE lätt!

Man vill ju liksom bjuda vänner och släkt man inte sett på länge, eftersom bröllop är ett tillfälle att äntligen få ses på.
    Men uppptäckte att jag tyvärr måste stryka de vännerna jag har minst kontakt med. Eftersom de säkert ändå inte kommer märka att jag gifter mig, så blir de nog inte ledsna. Men tråkigt är det egentligen ju. Och släkten är det INTE lätt att rensa i heller.
    Men mina föräldrar och syskon har sagt att vi själva helt ska välja vilka vi VILL ha med.
    Man får helt enkelt gå efter om de kusiner man aldrig träffar just, och INTE trivs med inte heller skulle bjuda OSS på bröllop!

Tycker inte NI detta är svårt???

Svar på tråden Bröllop 2011- 2012 (Spelar ingen roll egentligen)