Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

Snokat i pojkvännens mail...

Jag hade gått ut med det, visst gjorde du något dumt, men hallå vi är alla människor. Jag kikade igenom min m2bs telefon lite sporadiskt när vi träffades i början. Jag tycker inte att det är jättekonstigt och jättefel, det är väl inte det man ska eftersträva, men om min m2b skulle berätta att han kollat igenom min mail så skulle jag inte bli galen direkt. Och hade du inte hittat något så hade det ju inte vart någon stor sak. Men nu gjorde du det, och detta tycker jag verkligen att du behöver ta upp med honom. För hade jag fått reda på i början att min m2b gjort något liknande så hade jag dragit öronen åt mig påengång. Men hur som helst även om du inte väljer att springa åt andra hållet så är det ju något som du tydligen (och förståeligt) störs av och det gör dig obekväm. Är det inte värt att skämmas lite för att du kikade i hans mail mot att få en förklaring? Han kanske har en superlogisk förklaring som gör att du totalt kommer kunna släppa dethär efter det. Så mitt råd är att prata med honom, och gör det nu!  

• mattiasFästmö

Kattpoet skrev 2010-09-15 22:26:38 följande:
    Men du,  ingen människa är "ren"  och man kan visst vara svärmors dröm och ett "äckligt pervo",  min karl och jag är båda svärmors drömmar  och vi är båda  "äckliga pervon". Alla har ett förlutet och vi har alla gjort  roliga och konstiga saker, det kanske är bra att du vaknade upp och ser honom för den människan han är, en underbart älskvärt pervo, istället för din rosa fluffmolnsdröm. Han blev människa, nu är det upp till dig att se honom. Du borde också erkänna för honom att du snokade och att du vet att det var fel och att du skäms över det. Sedan kan ni ta upp OM han vill , vad du hittade och låt honom berätta  för dig hur han ser på saker och ting.    

Det kanske är skillnad också om både som du skriver är 'äckliga pervon' och om bara en är det. Hade det vart min kille i början av vårt förhållande så hade jag nog sprungit åt andra hållet. Nu vet vi ju inte om han faktiskt fullföljt detta eller om han bara pratat med tjejerna. Men jag som är vad många skulle kalla pryd, skulleha jättesvårt att leva med en man som är van att uppleva andras fantasier och ligga med folk han inte känner eller har några känslor för enbart för att dom har en häftig fantasi som han hjälper till att förverkliga. Det är så långt ifrån den jag är och mina värderingar så det finns inte. Och det skulle itne fungera för mig. lika lite som det skulle fungera med en kille som var jätteintresserad av porr, eller liknande. Visst är man bara människor, men om man själv inte är ett 'äckligt pervo' så är det nog svårare att vara med ett. tror jag.

• mattiasFästmö

TS jag förstår absolut hur du känner. Sex är en himla känslig sak, och vad man än säger så ligger det mycket moral och värderingar i det. Jag skulle också ha väldigt svårt för om min kille gjorde något sådant. För vad som än händer så har han ju tänkt dom tankarna, och gjort verklighet av dom, att maila och chatta, lämna ut nummer till dom tjejerna. Och iochmed det så är det ju okej i hans värld, även om han skäms över det just nu för att han är nykär och allt detdär, så vad är det som säger att han inte börjar vilja ha mer sen? När ni vart tillsammans ett tag och vardagen börjar kika in?

Det behöver ju inte alls bli så, han kanske faktiskt har ändrat sig. Men eftersom det inte ligger såhimla långt bak i tiden ändå. Men somsagt är ju jag också en pryd tjej som inte gillar porr eller konstiga fantasier och skulle aldrig ha sex med någon bara sådär som jag inte kände för att få ett roligt äventyr i form av en sexfantasi. Sex för mig är något intimt som man inte delar med någon bara för att det är kul. Om du förstår vad jag menar? Men i slutändan så är det ju du som är i situationen och inte jag, och det handlar ju i slutändan om du kan lita på honom eller inte, om du kan slappna av och lita på det han säger om att han ändrats osv. att du kan lägga känslan bakom dig att vara 'otillräcklig' utan tro på att ert sex duger utan massa fanstasier och andra personer i sexlivet osv. Lycka till iallafall

Svar på tråden Snokat i pojkvännens mail...