Snokat i pojkvännens mail...
Jag hade gått ut med det, visst gjorde du något dumt, men hallå vi är alla människor. Jag kikade igenom min m2bs telefon lite sporadiskt när vi träffades i början. Jag tycker inte att det är jättekonstigt och jättefel, det är väl inte det man ska eftersträva, men om min m2b skulle berätta att han kollat igenom min mail så skulle jag inte bli galen direkt. Och hade du inte hittat något så hade det ju inte vart någon stor sak. Men nu gjorde du det, och detta tycker jag verkligen att du behöver ta upp med honom. För hade jag fått reda på i början att min m2b gjort något liknande så hade jag dragit öronen åt mig påengång. Men hur som helst även om du inte väljer att springa åt andra hållet så är det ju något som du tydligen (och förståeligt) störs av och det gör dig obekväm. Är det inte värt att skämmas lite för att du kikade i hans mail mot att få en förklaring? Han kanske har en superlogisk förklaring som gör att du totalt kommer kunna släppa dethär efter det. Så mitt råd är att prata med honom, och gör det nu!