• Greeneyes

Snokat i pojkvännens mail...

Det är ju tydligt att ni har olika moraliska nivåer, du och din kille. Men jag tycker att du verkar ha en sund inställning och förstår att det faktiskt är så, och att han inte gjort något fel egentligen. Du måste komma ihåg att fantasier är en sak, och steget från att chatta om fantastier är vääääldigt långt ifrån att faktiskt agera ut dem i verkligheten. Det finns många (både tjejer och killar) som ex går igång att titta på porr med förnedrande inslag osv, men det betyder inte att man skulle vilja vara utsatt för det i verkligheten osv. Jag tror att det var det som det handlade om i din killes fall, det var en spännande fantasi men inget han gick vidare med och levde ut live så att säga.

Sen är det viktigt att komma ihåg, hur svårt det än är, att inte döma någon för det de gjort tidigare i sitt liv. Att han tyckte det var spännande då betyder inte att han gillar det nu, och så vidare. Han verkar ju ändå ha en inställning generellt sett som matchar din, då han inte tittar på porr etc som du inte gillar heller.

Personligen tror jag att många människor gjort saker som de i efterhand ångrar, eller åtminstone inte tycker står för den de är i dag. Jag till exempel mådde ganska dåligt ett tag, och trodde att jag kunde få bekräftelse genom att göra vissa saker som jag idag aldrig skulle tänka tanken. Jag är inte stolt över det, men samtidigt anser jag att man inte kan ångra något man gjort innan man träffade sin nuvarande partner.

Frågan att ställa för dig är istället: skulle han göra detta idag? Är svaret nej, så tycker jag inte att du ska fundera mer på det, för han är inte samma person nu som då.

Lycka till!

Svar på tråden Snokat i pojkvännens mail...